Bekvämt för familjen i Österrike

sarhe367

Ny medlem
Jag vill ha lite förslag på orter i Österrike, lätta att komma till med bil från södra Sverige. Barnvänligt och lätt för nybörjaren men samtidigt några få sträckor för föräldrarna som vill pressa på lite ;)
Gärna möjlighet att åka hela vägen ner till dalen. (Ski in ski out)

Senast ändrad:

jacob_gronli

Ny medlem
Vi har fått tips om att åka till Serfaus FIss Ladis, men då vi inte varit där själva har jag inte mer input än så. Följer dock. :)

Pillard

Aktiv medlem
Vi provade Zell am See i vintras. Uppfyller era krav galant. Finns även skandinavisk skidskola. Det är dock lite marig åkning ner till byn men det löses genom att man åker gondolen ner. Generellt flacka och bra backar för barnen men går att åka på för vuxna med. Har man lite tid kan man även åka över till Saalbach

Hej!
Åker ni bil öppnas många möjligheter. Ett tips är att bo i Landeck. Större samhälle men du har mängder med system inom 20 min med bil. dessutom ett attraktivt prisläge.

Ni når Ischgl, see, Kappl. St. Anton, Lech , Zurs, med samma avstånd. Likväl som fiss, serfaus osv kan nås.
Visst du bor inte i backen. Men du är heller inte låst, ditt boende blir bra och billigare.
Kan tipsa om Hotel Enzian. Drivs av Klaus och hans familj. Önskar du en bergsguide i Arlberg har jag en riktigt bra kontakt också.

johper

Ny medlem
Hoppar in i tråden med en fråga.

Vi siktar på att åka en vecka till St Anton nästa säsong och söker efter lägenhetsboende nära lift, 2 vuxna och 2 barn. Tips?

Tack på förhand:)

fredw

Aktiv medlem
Hoppar in i tråden med en fråga.

Vi siktar på att åka en vecka till St Anton nästa säsong och söker efter lägenhetsboende nära lift, 2 vuxna och 2 barn. Tips?

Tack på förhand:)
Vill tipsa om att boende bort mot St Jakob har så god och snabb service av täta skidbussar till Nassreinliften att det nästan är jämbördigt med att bo liftnära.
Vi bodde där på Adlerhorst som har en del supermysiga lägenheter med pentry.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp