Bensinpriser

millgard

Medlem
Bensinpriser
Har precis börjat packa Land Cruisern, som skall ta oss till Riksgränsen/Narvik nu i helgen. Då den är försedd med stora hjul, ständig fyrhjulsdrift, högt monterad takbox, automatlåda och en silkeslen och stark bensinsexa reflekterar man ju ibland över bensinpriset. Ibland alltså.

Jag for iväg till den lokala macken och tankade upp den, men oroligheterna i Libyen verkar ha drivit upp bränslepriset till rekordnivåer.

185825_10150100325555669_691320668_6401008_1511497_n.jpg

D

Deleted member 80259

Guest
Bensinpriser
Därför tankade man sommaren 2006, när bensinpriset stod på 9,98kr/l, har kvar än idag så det räcker! Mina klasskompisar skrattade åt mig, men jag visste jag gjorde en bra affär.

D

Deleted member 80259

Guest
Bensinpriser
deltab0arder sa:
Henck sa:
Priserna är helt sjuka här i italien atm, 2,36€/l tankade vi för idag.
hehe, där blev du lite lätt over-chargad ;D
Aah men det måste vara för att vi är här uppe i bergen... rekordet ligger ändå på 3€/l som vi tankade på i början av vintern. Fraktkostnader, greklandskrisen (mycket av råoljan kommer därifrån) blåste upp priserna rejält där en stund.

Heinz_p

Aktiv medlem
Bensinpriser
Äsch, våga trotsa bensinskattesystemet och priset. Ju dyrare det bli, desto mer tankar du. Själv vaskar jag 25-30 liter i veckan mest för sakens skull. Samma sak gäller för snus, ju mer tobaksskatten höjs - desto mer snusar jag. In your face politiker!

millgard

Medlem
Bensinpriser
Heinz_p sa:
Äsch, våga trotsa bensinskattesystemet och priset. Ju dyrare det bli, desto mer tankar du. Själv vaskar jag 25-30 liter i veckan mest för sakens skull. Samma sak gäller för snus, ju mer tobaksskatten höjs - desto mer snusar jag. In your face politiker!
Jag har kört kupévärmaren utomhus hela vintern för att riktigt FROSSA i elskatt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp