Beställde 8.0 skateboard fick 7.5, får ej en ny skickad.

My2nd

Ny medlem
Hejsan!

Förra veckan beställde jag en skateboard ifrån "Hollywood", en av deras egna brädor i storleken 8.0. 8.0 syftar på brädans bredd i tum, alltså 20 cm.
Jag har inte skejtat på några år och har inte köpt en ny bräda på säkert 5 år, så när jag drar ut den ur försändelselådan så tänker jag självklart inte på om brädan är smal eller bred. Jag kollar på inplastningen och lappen på säger "Hollywood Faded Logo 8,0 deck". Jag fortsätter med att montera brädan och sätter på griptejpen och därefter truckarna, nu blir jag lite misstänksam på att något är knas då truckarna (139) sticker ut ~5mm på varje sida om brädan. Jag tar fram ett måttband och mäter brädan till exakt 7.5 tum(knappt 19cm). Jag inser att jag fått fel bräda och kontaktar Hollywood och de säger att de tyvärr inte kan göra något/skicka en ny bräda på grund av att jag satt på griptejpen.

Hur ligger det egentligen till här? För mig låter det knasigt att man ska behöva ta fram måttbandet varje gång man beställer en skateboard enbart för att säkerställa att brädans bredd är den de sålt den som. Jag hade kunnat ha lite förståelse om de skickat en bräda som var märkt 7,5 där jag struntat att kolla förpackningen, men nu skickade de en bräda som var märkt som 8.0 och såld som 8.0.

Någon som har koll på vad som gäller?

/Mvh

JohanDahlstedt

Aktiv medlem
Självklart kan dom inte tycka att du ska behöva mäta. Dom har levererat fel produkt som dessutom är felmärkt så du kan omöjligt ha upptäckt det tidigare. Bara att stå på dig!

Hawk100

Aktiv medlem
Får du inte ny så kan du kanske få hjälp genom att kontakta konsumentvägledaren som de flesta kommuner har....

rollrcostr

Medlem
Enda gången jag hittills har gjort en anmälan till ARN är just mot Hollywood och då deras webbshop. I mitt tycke en solklar reklamation av nästintill oanvända skor som avfärdades som reklamation från distans. Hade ingen framgång med deras kundtjänst trots att jag upplyste dem om att jag ämnade gå vidare med ärendet till ARN. Först när ARN i sin tur vände sig till Hollywood för deras yttrande i ärendet, gjorde Hollywood helt om och godkände reklamationen.

Med detta i bagage är jag inte förvånad över att de inte tar sitt ansvar i ditt ärende med felmärkt storlek på bräda.

Som redan skrivits, konsumentupplysning och/eller anmälan till ARN.

Lycka till!

Ps. Kan för kommande brädköp rekommendera företag som Stuntwood.se, brädkultur.se och Inlandet.se, som samtliga levererar bra service inför och efter köp.

My2nd

Ny medlem
Självklart kan dom inte tycka att du ska behöva mäta. Dom har levererat fel produkt som dessutom är felmärkt så du kan omöjligt ha upptäckt det tidigare. Bara att stå på dig!
Får du inte ny så kan du kanske få hjälp genom att kontakta konsumentvägledaren som de flesta kommuner har....
Enda gången jag hittills har gjort en anmälan till ARN är just mot Hollywood och då deras webbshop.
[...]
Lycka till!

Ps. Kan för kommande brädköp rekommendera företag som Stuntwood.se, brädkultur.se och Inlandet.se, som samtliga levererar bra service inför och efter köp.
Tack för era svar, jag skrev ett mail där jag förklarar att det är de som helt klart gjort fel och att det är deras leverantör av brädor som felat. Får se vad de svarar, nekar de mig en ny vara så kommer jag göra som ni säger och kontakta ARN och en konsumentvägledare.

/Mvh

My2nd

Ny medlem
Efter att mitt svar så ändrade de sig, jag ska skicka tillbaka den felaktiga bräda och de skickar en ny till mig. De sa även att de skulle kontakta sin brädleverantör och göra en inventering.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp