Betalningssätt på Backcountry?

B

BigAir

Guest
Hej!

Ska evetuellt beställa lite saker från backcountry.com snart, men jag kan inte förstå hur deras betalning fungerar. Dom har 2 alternativ vad jag fattat, ena är att skriva in sina kortuppgifter och andra är att välja "Bill me later, up to 90 days".
Jag skulle vilja ha postförskott, dom kommer till närmaste affär eller att dom kommer hem till mig. Men hur betalar man då?
Ni som beställt från denna sida, hur fick ni era saker och hur skötte ni betalningen?
Får man med nått betalningskvitto när sakerna kommer om man tar "Bill me later" eller vad. Hjälp mig!

Sidan: www.backcountry.com

Senast ändrad:

tibular

Ny medlem
Vet inte om det fungerar med postförskott. Har själv handlat därifrån men med kort och det är inga problem. Det är ju en stor och seriös handlare så jag ser ingen nackdel med att ta det på kort i detta fallet.

Tänk på att du får betala skatt och tullavgift om du skickar det hem till Sverige bara.

Senast ändrad:

Hornta

Ny medlem
Samma här, jag har också betalt med kort och det var inga problem.

Senast ändrad:

AnotherLife

Ny medlem
Tjenare mors!

Köpt dubbla lavinkit precis, vilket innebär mkt deg som ska iväg...

Betalade direkt via hemsidan med VISA kort. Inget att frukta från en sådan stor onlineshop" tror jag iaf.

Först drogs det ca 3$ från mitt konto som var en säkerhets grej, när jag bekräftat hur stor den dragna summa var, så skickades min utrustning. Då drogs hela beloppet samt att den extra avgiften på ca 3$ återficks.

Skickade prylarna till en kompis i USA som sedan plockar med de hem till mig, undivker därav risken att få betala 8%tullavgift och 25%moms....

Hur som helst så blir det billigare att beställa från USA, även om man råkar ut för tull/moms.

//

E-Rockner

Ny medlem
jag beställde en giro hjälm där och man måste lämna ut kortnummret, för det gick inte annars.

B

BigAir

Guest
AnotherLife sa:
Tjenare mors!

Köpt dubbla lavinkit precis, vilket innebär mkt deg som ska iväg...

Betalade direkt via hemsidan med VISA kort. Inget att frukta från en sådan stor onlineshop" tror jag iaf.

Först drogs det ca 3$ från mitt konto som var en säkerhets grej, när jag bekräftat hur stor den dragna summa var, så skickades min utrustning. Då drogs hela beloppet samt att den extra avgiften på ca 3$ återficks.

Skickade prylarna till en kompis i USA som sedan plockar med de hem till mig, undivker därav risken att få betala 8%tullavgift och 25%moms....

Hur som helst så blir det billigare att beställa från USA, även om man råkar ut för tull/moms.

//
Okey, hur ska man bekräfta det då. Får man en adress att skriva hur mycket som drogs eller vad?
Och om det blir tull/moms osv så kan vell dom inte se det fören paketet är i Sverige, drar dom det senare eller?

JockeSki

Medlem
tull och moms har inte affären med att göra. det sköter svenska tullen när paketet kommer till sverige. man kan be dom skriva "GIFT" på paketet så slipper man tull/moms men har hört att www.backcountry.com inte brukar vilja göra det.

Tullen och momsen kommer det en faktura på från svenska tullen efter att du fått hem paketet.

Senast ändrad:

Esse77

Ny medlem
Tjena,,,

köpte lite prylar därifrån för några veckor sedan, och betalade med kort.. Fungerar presic som de säger, med den lilla summan mm...
Och sen så är det UPS de skickar grejorna med, och Ups komer ringa dig när prylarna är på G. För det är de som inkasserar skatten å momsen som sedan betalas till staten.. Och till de betalar man antingen med kort eller cash beroende på hur mycket det rör sig om..

Men funkar fint gör det...

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp