Bilens bagage räcker inte till, dragkrokshängd box?

Bultfeber

Aktiv medlem
Och dom 80kg + eventuellt takräcke om de inte va med i 25kg skidbox skall dras av Max tillåten lastvikt samt justering kring förare och passagerare vikt från 75kg med vinterkläder och skor.

Och dom 80kg + eventuellt takräcke om de inte va med i 25kg skidbox skall dras av Max tillåten lastvikt samt justering kring förare och passagerare vikt från 75kg med vinterkläder och skor.
En märklig diskussion detta. Nu har jag i varje fall kollat upp lastvikter lite noggrannare och insignian får faktiskt lasta 100 kg på taket vilket är bättre vilket är typ "bäst i klassen":

1677656723406.png

I takboxen får jag lasta 75 kg enligt thule och takräcket väger inte mycket, så teoretiskt finns det faktiskt viktmässigt utrymme för att släng i ytterligare ett par skidor.

Rogszy

Medlem
Gjort ett par fjällresor nu med likadan bil och längsta thuleboxen jag hittade. Funkar utmärkt. Använder det grunda utrymmet under koffertgolvet också.

(Enligt rykten ska män som hackar på opel generellt ha liten ___)

Bultfeber

Aktiv medlem
Dom har byggt fina och bra bilar. Inget snack om den saken.
Men vad har dom gjort sedan Kapitän eller Opel Commodore GSE ???
Nämn nån bilmodell efter det???

Almen1

Medlem
Jag lånade en heck pack, och lastade två täta plastlådor samt min duffelbag. Funkade oförväntat bra.

Det är sällan vi åker 5 vuxna personer med egna skidor/pjäxor/brädor, och denna gång fick vi köra med takbox, gallerkorgen på kroken och bilen fullastad.
Min bil har max 70kg som kultryck.

Till vardags räcker bilen mer än väl, och denna resa blev maxad.

Viltkorg för dragkrok, tiltbar med snabbkoppling - Lundhs

rodney_piston

Aktiv medlem

Kanske ett intressant test? Nu testar de bara på motorväg iofs.

Det de nämner om backkameror som piper och varnar när man har något på kroken. Det är ju ett aber man har vant sig med. Stressar inte ens upp mig. Eller kollissionssystem som panikbromsar så att man får whiplash så fort man lägger i backväxeln.. måste ju gå att koppla ur tänker man och sen gör man aldrig det.
Men nu på min nya bil så har tydligen mjukvaruprogrammerarna tänkt till lite. När kontakten är inkopplad så känner bilen av släpet. T o m så att släpet är animerat i parkeringsdisplayen. Inget pip. Borde ju vara så på en ny Hyundai också. Funkar T o m när man kör släp eller cykelställ med 7 polig kontakt och adapter till bilens 13.

Snödjup

Topp