Billíg Skidresa ?

Kungenkim89

Ny medlem
Billíg Skidresa ?
Tja, jag och några polare hade tänkt att dra på skidresa någon gång mellan nyår och sportlovet..
undrar om någon vet någon bra sida man kan beställa resa på..

vet ni var det finns billiga paketresor som inkluderar allt, boende, resa och liftkort till ett pris helst under 2000 kr ...

bagge_87

Ny medlem
Billíg Skidresa ?
boende, resa och liftkort under 2000 .... humm borde gå men du är sent ute sj åker jag till kläppen v4 bonde 500 var liftkort 1000 sen resa typ 400 så visst går det men du är sent ute

Kungenkim89

Ny medlem
Billíg Skidresa ?
ja hitta en resa nu till hemsedal V.3 sönda till torsdag.. , i resan ingår buss, boende i backen och 4 dagars liftkort för 1880 kr..
är detta ett bra pris och en bra tidpunkt att åka på ? några tips ?

korva

Ny medlem
Billíg Skidresa ?
Åker man bara på rätt tider så kan man komma billigt undan på många ställen. Åk bara inte över jul/nyår, sportloven och påsk så är de lungt

pjexet

Ny medlem
Billíg Skidresa ?
Är det Resdax eller? Jag har åkt på flera skidresor med dem. Senast avslutningshelgen i Hemsedal i maj. De har bra priser om man åker mitt i veckan och under lågsäsong. Boende vid backen är bra. Du vill inte bo inne i byn.

När det gäller tidpunkten så kan det vara svårt att veta. Jag har varit i Hemsedal vecka 1 de senaste fyra åren (skall dit nu i januari igen). Det har varit allt från 20 minus, blåst och halva systemet öppet till ett par minusgrader, hur nycket snö som helst och hela systemet öppet. Är det bara kallt så kan de preparera flera bra backar med snökanoner - om du nu åker i pist... Du kan dock glömma att åka i sol i januari för Hemsedal ligger i skuggan fram till senare på våren.

Vänta och kolla snötillgången innan du bokar. Om du åker mittvecka så finns de säkert platser kvar ganska länge till. Dessutom anpassar de antal bussar som åker till Hemsedal efter efterfrågan (är jag nästan säker på). Men om du undrar om priset är bra så är det definitivt det. Bara liftkortet kostar en tusenlapp (norsk tusenlapp).

Tag med mat och dryck från Sverige. Det är inte billigt i Hemsedal och mataffär finns bara inne i byn (två kilometer). Maten i backen är snudd på oätlig - men det är också det enda dåliga med Hemsedal så ÅK!!

titan_linkan

Ny medlem
Billíg Skidresa ?
Kittelfjäll är billigt. Men mycket speciellt ställe. Ni måste verkligen gilla och kunna åka för att vara där!
Annars har vi Bydalen som brukar ha bra erbjudande. och jävligt billigt med.
Det är dock mindre festande där kan man nog lätt säga :)

Men skall ni åka billigt och jävligt bra så rekomenderar jag de två ställerna.
Ni har har massa andra småställen också. Storablåsjön. Mycket mycket snö där!!!!

titan_linkan

Ny medlem
Billíg Skidresa ?
Hemsödal vecka 3 kan nog vara kallt som fan men bode vara rätt oki. osäker dock om de hppnat högfjället då.
Vill ni åka pist eller offpist?

Topp