Billigaste alp-rese arrangör 2015

OssianJ

Ny medlem
Tänkte dra ner med ett gäng polare till alperna i år igen (val thorens förra året) och jag undrar bara vilken rese arrangör som är billigaste och bäst, finns ju flera stycken, snowtrip, rollin snow osv. Tips?

Ligger fokus på fest ska du inte åka med UCPA. Framförallt inte till Val Thorens där centret ligger lite nedanför byn.

Lycka till. Somna inte i en snödriva!

OssianJ

Ny medlem
har kollat lite på UCPA, verkar inte vara min grej, vill kunna spara pengar på billig mat osv, och nån skidskola intresserar mig inte. Men tack för tipset!

karlj86

Medlem
Du måste inte åka med "skidskolan" bara för att du åker med ucpa. 9k med flyg, mat, boende, liftkort är billigt.

Kazle

Ny medlem
Summit weeks studentresor brukar vara rättså oslagbara i pris. Öppna för alla, men kan behövas lite googling för att hitta dom. Service och kvalitet på arrangör är jävligt dålig, men om ni ändå mest tänkt klara er på egen hand är det inga problem.

Priset brukar vara 4-5k för buss, boende i lägenhet, liftkort 6dgr. (Brukar vara nån tusenlapp extra för att få 8 dagar skidåkning viket är sjukt värt)

OssianJ

Ny medlem
Kazle sa:
Summit weeks studentresor brukar vara rättså oslagbara i pris. Öppna för alla, men kan behövas lite googling för att hitta dom. Service och kvalitet på arrangör är jävligt dålig, men om ni ändå mest tänkt klara er på egen hand är det inga problem.

Priset brukar vara 4-5k för buss, boende i lägenhet, liftkort 6dgr. (Brukar vara nån tusenlapp extra för att få 8 dagar skidåkning viket är sjukt värt)
tack så mycket! Låter precis som vad jag letar efter

Kazle

Ny medlem
Problemet är att det inte är några officiella resor, det är typ föreningar/kommittéer på universitet eller stora kompisgäng som "fixar" resan, dvs det finns ingen lista med resor. Men alla resor är öppna för alla, så googla runt, kolla facebook, brukar inte vara omöjligt att hitta. Vet dock inte när de läggs ut, kan hända att det är lite tidigt än.

Om ni tror att ni kan lyckas få tag på ett stort gäng kan ni styra en egen resa: http://ski.nortlander.se/skidresor-universitet/

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp