Bindning till El Dictator?

Thornblom

Ny medlem
Till nästa säsong skall jag köpa ett par El Dictator, men vet inte riktigt vilka bindningar jag skall montera. Någon som har något bra tips?

Thornblom

Ny medlem
OscarFS sa:
varför köper du el dictator!? om ja va du skulle ja köpa Raxskis dom rOCKAR
Testade El Dictator i helgen, gillade dem skarpt. Stabila å bra. Raxskis känns väl lite overkill va?

K_A_L sa:
Eller så går du på en Salomon STH16 eller någon kralligare Look-bindning.
Jo, det är många som har rekommenderat STH16 och Look, så får kanske bli någon av dem. Sen finns ju Rossignols Freeride 120XL också..

OscarFS

Ny medlem
Thornblom sa:
OscarFS sa:
varför köper du el dictator!? om ja va du skulle ja köpa Raxskis dom rOCKAR
Testade El Dictator i helgen, gillade dem skarpt. Stabila å bra. Raxskis känns väl lite overkill va?

jo det är klart den är ju bara för dom bästa.
men det beror hur mycket du väger, hårt du åker etcetc..
men sth bindningarna är bra : sth 16 eller 14 driver, annars look pivot är riktigt bra som jag förstått och jester funkar också

PlunTzkY

Medlem
Kolla även salomon 916 eller tyrolias lite maffigare modeller från DIN 14 och uppåt. Finns brandade under bla Fischer, 4frnt, head osv.
Kolla in Köp och sälj här på freeride också, brukar alltid finnas en hög bindningar ute till bra pris.

Entoft

Ny medlem
Jag kör med STH 16 på mina Dictator, funkar grymt. Jävligt nöjd med både skida och bindning ;)

FF

Aktiv medlem
Hmm...
P18, P15, Jester, STH16, 916, MOJO15, etc... hur svårt kan det va? ;p

fiskebulle

Ny medlem
Ni som rekommenderar bindningar som börjar på DIN 14 lr liknande.. åker ni generellt sätt med era bindningar ställda på 20 eller?

NBorg

Medlem
fiskebulle sa:
Ni som rekommenderar bindningar som börjar på DIN 14 lr liknande.. åker ni generellt sätt med era bindningar ställda på 20 eller?
Det är bara en person som rekommenderat från DIN 14. Jag antar att din åsikt är det är för mycket och där håller även jag med. Annars är det sth 16 som har hösta min-värde men DIN 9-16. Även det är mycket...

Hur man kan rekommendera så kraftiga bindningar till en person som varken uttalat sig om vikt och åkstil är en annan femma. Vad vi vet av tråden skulle lika gärna en marker 11 kunna göra jobbet.

JL76

Aktiv medlem
Är verkligen El Dictator rätt skida om man inte har koll på bindningar? Sett till vilken typ av skida det är så är helt klart de biffigaste på marknaden som gäller, eller marker free 11.

PNyberg

Ny medlem
JL76 sa:
Är verkligen El Dictator rätt skida om man inte har koll på bindningar? Sett till vilken typ av skida det är så är helt klart de biffigaste på marknaden som gäller, eller marker free 11.
Den frågan har ploppat upp även i mitt huvud. Det är en mastig skida! Men visst. Ska du ha den som dra på skida och har andra skidor man använder på andra dagar så är det väl "ok" antar jag.

Skulle dock vara intressant att se en video eller få en mer utförlig beskrivning om TS åkstil och teknik.

Thornblom

Ny medlem
PNyberg sa:
JL76 sa:
Den frågan har ploppat upp även i mitt huvud. Det är en mastig skida! Men visst. Ska du ha den som dra på skida och har andra skidor man använder på andra dagar så är det väl "ok" antar jag.

Skulle dock vara intressant att se en video eller få en mer utförlig beskrivning om TS åkstil och teknik.
Jag kan säga att jag har ett par Shogun nu, kommer behålla dem också. Men upplever dem lite fladdriga och ostabila när det går fort. Jag åker mest stort och fort i offpisten, har gjort det i massor av år. Teknik? Ja, vad ska man säga. Går väldigt djupt med benen, så mycket tryck från benet till skidan blir det.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp