Bindningar för boots i storlek 48

Jonas Meinow

Ny medlem
Jag kollar efter bindningar till min capita DOA 159W. Jag har kollat på Union STR i storlek L, enligt union funkar de till boots i storlek 43,5+. Vet dock inte om de räknar med så stora boots. Funkar de flesta XL bindningarna annars?

unsuspected

Aktiv medlem
Skulle kolla på XL bindningar och en annan bräda om du nu verkligen måste ha boots i storlek 48. Capita D.O.A 159W är alldeles för smal för 48 boots. Skulle leta efter en med minst 270mm midja. Rekommenderar också att mäta dina fötter för att säkerställa att du behöver så stora boots.
Har skrivit en guide hur man mäter sina fötter för att få korrekt storlek på sina boots.

Jonas Meinow

Ny medlem
Skulle kolla på XL bindningar och en annan bräda om du nu verkligen måste ha boots i storlek 48. Capita D.O.A 159W är alldeles för smal för 48 boots. Skulle leta efter en med minst 270mm midja. Rekommenderar också att mäta dina fötter för att säkerställa att du behöver så stora boots.
Har skrivit en guide hur man mäter sina fötter för att få korrekt storlek på sina boots.
Tjena, tack för svaret, såg det inte förens nu. Jag fick hem bindningarna igår och de passade både bootsen och brädan så det ska nog inte vara några problem. Jag har testat boots i storlek 47 men tårna tryckte väldigt hårt mot framsidan. Med storlek 48 trycker det lagom. Jag har 30,5cm långa fötter. Vet inte om 48 tekniskt sätt är för stort men det satt bäst så jag tänker att det får va.

unsuspected

Aktiv medlem
30,5cm motsvarar 45.5 EU. Har du mätt bredden på fötterna också? Kan vara så att du har breda fötter och därför känns bootsen för små.
Har en guide för hur du bäst mäter fötterna.

unsuspected

Aktiv medlem
Du har rätt, var jag som tänkte fel. Skulle ändå rekommendera en bredare bräda. Visst kan det funka, speciellt om du står brett och med aggressiva vinklar men annars är risken stor att bootsen kommer ta i vid svängar.

Jonas Meinow

Ny medlem
Du har rätt, var jag som tänkte fel. Skulle ändå rekommendera en bredare bräda. Visst kan det funka, speciellt om du står brett och med aggressiva vinklar men annars är risken stor att bootsen kommer ta i vid svängar.
Jag ska åka i helgen, vi får se om det tar i något. Då får jag väl ta och kolla på bredare brädor.

Snödjup

Topp