Bindningar storlek

Bernhardd

Ny medlem
Bindningar storlek
Hej! Har ett par 80mm skidor idag men har beställt hem ett par 100mm.

Naiv som jag var beställde jag i all fart hem ett par 100mm och antog att bidningarna från mina gamla skidor skulle passa men blev nu lite osäker, går dom verkligen på en 100mm skida?

Gäller: look xpress 10 bindningar.

Bindningar storlek
Förmodligen inte, 20mm är lite väl mycket i skillnad för skistoppers. Normalt sett kan man böja dem för nån extra mm.

Enklast är väl att höra med stället du köpte bindningarna om det går att få tag på bredare annars så är det kanske smart att sälja/låta gamla paret va som de är och köpa ny bindning till de nya

snej

Aktiv medlem
Bindningar storlek
Vet inget om bindningen specifikt, men de flesta DIN10-bindningar ~80mm sitter på plattor som är integrerade i skidorna och såvida du inte tänker försöker flytta hela plattan till den nya skidan så faller det redan där. I ö är det sannolikt svårt att få 80mm stoppet att fungera på 100mm skida. Leta efter en bättre begagnad bindning ist. Det finns flera på köp och sälj.

RWD

Aktiv medlem
Bindningar storlek
Hej! Har ett par 80mm skidor idag men har beställt hem ett par 100mm.

Naiv som jag var beställde jag i all fart hem ett par 100mm och antog att bidningarna från mina gamla skidor skulle passa men blev nu lite osäker, går dom verkligen på en 100mm skida?

Gäller: look xpress 10 bindningar.
80mm på 100mm skida kommer inte fungera tyvärr.
Om du är intresserad så har jag ett par helt nya Tyrolia Attack2 GW 11 med 100m stoppers liggandes som inte kommit tlll användning, skicka ett pm om det är intressant.

Topp