Bindningar till Libtech TRS

kodak70

Ny medlem
Hej,

Jag är ny här men skulle behöva lite hjälp.

Bakgrund
Jag har de 3 senaste åren åkt på en Burton Custom X (snart till salu), åker 9/10 i Sverige, pist 60%, off pist 30%, åker oftast med skidåkare så jag brukar stå på rätt bra. Dessutom har jag barn, 5 och 7 år, så jag hänger en hel del med dem i barnbacken, därav frågan nedanför om Flowbindningar.

Idag
Jag har sedan en längre tid varit intresserad av Libtech och deras Magnetraction (isigt i Svenska fjällen runt nyår), och köpt mig en Libtech TRS.

Vilka bindingar skulle ni rekommendera till brädan?
Någon som har erfarenhet av Flowbindningar, jag tycker de verkar vara ganska smidiga, men är det mer för parkåkning?

Skostorlek 42
Längd 182 cm
Vikt +87 ;-)
Går det att hålla sig under 2 500 :- så är det lysande!
Har någon tips på passande boots så tar jag gärna emot det också (gärna för smala fötter).

Tacksam gör hjälp!

Mvh

Markus

Thomsson

Ny medlem
Union Atlas skulle vara perfekt! Flow var dåligt förr, nu vet jag inte.

Sexylubben

Ny medlem
Flow er ikke så bra som det høres ut, jeg har brukt *Flow en sesong og man er avhegi av Flow boots for og få optimal funktion.

Burton Cartel er knall fine bindinger, har 2 par, 1 montert på min DC ply159.25 (til lek og morro)
og ett sett EST binding montert på min Burton juice wagon 163 til dager med pow :)

cartel er smidig og få av og på fort, så de er barnebakke vennlige også:)

grimschold

Medlem
Har ett par SP Fastec core som jag kört en del på, tillsammans med en TRS 157. Systemet är väldigt likt Flow och fungerar riktigt bra. Saknar dock en del i respons, men visst är de smidiga och du slipper en del moment när de ska på. Core varianten verkar vara någon form av parkbindning så det kanske inte är så konstigt att den är mjuk.

Kolla länken nedan, blåtomaten säljer dom till rätt ok priser.
SP Fastec bindings

Annars kan jag starkt rekommendera kombinationen Lib tech TRS och Burton Diode bindningar. Dom är svinedyra men värd varje spänn. Burton Genesis är ett mjukare alternativ som inte lämnar nudlar i plånkan.

Lycka till

kodak70

Ny medlem
Hej,

Tack för hjälpen jag investerade i ett par Union Force, ska upp till Ramundberget och testa nästa vecka. Återkommer med rapport ;-)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp