Bjursås Norra, tillräckligt för 3 dagars åkning med barn?

jopiter

Medlem
Jag är sugen på att nappa på Bjursås sista minuten-erbjudande med 50% rabatt på boende, kostnadsfritt skipass, gruppskidskola och lunch (2 dagar) för alla barn i sällskapet under 10 år, 50% rabatt på slutstädning m.m.

Enda nersidan är att det endast är Norra området som är öppet månd-onsd.

Jag har aldrig varit där så min fundering är om Bjursås Norra tillräckligt för att underhålla en pappa som är rätt erfaren åkare, dotter 8 år som är på väg att lära sig plogsväng, son på 5 år som helst åker mellan pappas ben i 3 heldagar?

Länk till pistkarta.

Tacksam för input!

jopiter

Medlem
Det lär inte bli någon åkning för mig på egen hand så är barnen nöjda är jag också det. "Happy kids, happy dad."

Christiam

Aktiv medlem
Jag är där med barnen ( 9 & 7 ) minst en gång i veckan och föredrar norra området.
Dock är de bästa nybörjarbackarna i södra området men jag tycker absolut det funkat när mina var nybörjare i norra området också.
Lyssna inte på @Ivo del Scandi , han är bara avundsjuk för att han har en bit att åka för att besöka Dalarnas Schweiz aka Fjällens pärla 😂
Förövrigt är jag väldigt partisk då det är min hemmabacken. Men varmt välkommen!
Har du funderingar så hojta till.

Christiam

Aktiv medlem
Har aldrig besökt Kungsberget så kan tyvärr inte jämföra.
Det är ok med snö i Bjurs, sen är Falun en mysig stad ( igen, sjukt partisk) att besöka.

Romme är annars en riktigt bra anläggning, finns gott om snälla backar och väldigt effektivt liftsystem. Kan vara det bästa i Sverige. Dock är detta ett tips jag aldrig kommer erkänna att jag gett. Den ligger ju trots allt i Borlänge ; )

jopiter

Medlem
Tack för (anonymt) tips. 😆

Valet föll till slut på Kungsberget och det blev en lyckad resa.
Vi saknade guppen och hoppen i Stefans backe, men det vägdes upp av blodad tand (endast bildligt som tur är) för air bagen!

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Har aldrig besökt Kungsberget så kan tyvärr inte jämföra.
Det är ok med snö i Bjurs, sen är Falun en mysig stad ( igen, sjukt partisk) att besöka.

Romme är annars en riktigt bra anläggning, finns gott om snälla backar och väldigt effektivt liftsystem. Kan vara det bästa i Sverige. Dock är detta ett tips jag aldrig kommer erkänna att jag gett. Den ligger ju trots allt i Borlänge ; )
Romme var över all förväntan så jag droppade Bjurs och Källviken denna gången. Och sen att Romme ligger i Borlänge är ju alltid bättre än något som ligger i närheten av Falun 🤣🤣

Senaste inläggen

Topp