Black crows Ferox med shift?

Jag gör en ny tråd till det här istället.
Jag undrar om någon har eller har kört Ferox freebird och jag undrar om dem är ganska overall. Vill kunna tura relativt långt med dem men ingenting som är under flera timmar. Vill kunna gå och röra mig bra men ändå ha prestanda neråt. Är feroxen bra på olika snöslag som finns i riksgränsen, svenska fjällen och alperna? Eller är den för bred. Det var någon här som körde Ferox med shift i Åre och tyckte att den gick bra.

PatrickSthlm

Aktiv medlem
Vill kunna tura relativt långt med dem men ingenting som är under flera timmar?

Har inte åkt på feroxen så skippar den. Men turat långt och kort på shiften, kingpin och atk. Skulle personligen inte använda shiften till turer över 1 timme.

1) Har alla andra atk/dynafit så tar det lite längre tid att byte mellab lägena. På en heldag så blir det flera minuter.

2) Tyngden. En shift väger som två atk. Inte roligt :)

Menade inget över flera timmar. Känner att med min skidåkning tex i riksgränsen blir det mycket att man tar liften upp och går den sista biten. Till och från så går jag lite längre. Men vill inte heller ha för tunga skidor. Feroxen är som en atris fast lättare säger många.

xQubeZ

Aktiv medlem
Jag hade personligen nog lika gärna köpt ett par atris då. Billigare och antagligen annu roligare nerför. Har visserligen inte testat feroxen. Jag har inga större problem att göra 1000hm uppför med mina atris + shift och jag är inte superfit.

Jag hade personligen nog lika gärna köpt ett par atris då. Billigare och antagligen annu roligare nerför. Har visserligen inte testat feroxen. Jag har inga större problem att göra 1000hm uppför med mina atris + shift och jag är inte superfit.
Har du satt bindningarna på rekommenderat ställe på skidan? Eller + - något?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp