Black Diamond Push eller Black Diamond Custom

erikalnervik

Ny medlem
Är inne på att köpa ett par nya pjäxor och har fastnat för dessa två modeller, men kan inte riktigt bestämma mig. Något som har bra förslag då jag går en hel del på tur men åker även en del i pist och bortom pisten. Väger ca 70 kg och är väll inte världens mest kraftfulla åkare än.
Kom gärna med råd. Tack & Hej

Fred-o

Aktiv medlem
Vad åker du på nu?
Jag tror att det viktigaste hos en pjäxa är passformen och att den stämmer överens med dina behov.

erikalnervik

Ny medlem
Jag har åkt på ett par Crispi men de var för breda. Har provat båda modellerna och de känns bra båda två...

Tobbe021

Ny medlem
Köp inte pjäxor på det här sättet. Vänta tills du är på en skidort och gå till en bootfitter som du kan prata med om dina behov åkmässigt så hjälper han dig med att ta fram en pjäxa som passar din fot och åkstil.

erikalnervik

Ny medlem
fick detta av en återförsäljare angående BD's pjäxor:

We are no longer stocking the Black Diamond telemark boots because
we have had negative feed back from our customers. The main complaint is
that the inner boots are not warm enough and that the plastic shells are
softer than the ones from Garmont and Scarpa. We have been told by one of
the Black Diamond product developers that the too have had negative feed
back from retailers and the public about their boots. They are relaunching
the range in two tears time to correct some of the issues associated with
their footwear. We would strongly recommend buying the better quality boots
from Garmont or Scarpa.
The price that we have had for the BD Push is a sale price to get
rid of the last few pairs.

Någon som har erfarenhet?

Molle1973

Ny medlem
Prova T1 (Scarpa) om du har möjlighet. Jag har kört igenom en del från Garmont/BD/scarpa de sista 15 åren, T1 upplever jag som stabli men ändå tillräckligt flexad för att gå kortare (1-2 dagar) turer med. Ska du göra långa tripper ska du söka en annan pjäxa. T1 modellen fixar pisten (med behållning!) och puder såklart.
Kan kanställas snabbt och lätt. Hållbar. Vad mer..jo, skön!
Ps. Värm inneskon och ner med foten (detta fixar du hemma eller om du känner dig osäker, på plats i välsorterade skidbutiker så sitter den bra på foten).

Lycka till!

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp