Det ser ju helt underbart ut, både väder och tillgång på snö ( öppna backar/liftar).
GRATTIS !
Tänker tillbaks två år då jag och min 13-åring gjorde en sista weekend i Åre vid valborg....fantastiskt väder, dock lite sämre snöläge men vi kryssade mellan stenskravlet i parken och på högzon var allt perfekt.
Det värsta var/är när man måste sätta sig i bilen de 60 milen söderut.... då faller det ofta en tår ( vet att det är lååååångt till nästa säsong).
Min sammanfattning av trådens rubrik är att visst blev det skidåkning, men betydligt mindre än en vanlig vinter. Blev knappt 20 dagar med många strödagar istället för hela veckor/lov. (brukar få ihop 30-35 dagar).
Med barn i skolålder är man ganska bunden till lov och med det tryck som varit i år med besökare ( köer) och de hutlösa priser som är nu på hyrt boende har det iaf blivit ett mellanår för oss.
Varit i Vemdalen/Björnrike, Sälen ( skistar), Stöten, Kläppen, Kungsberget och Romme.
Tycker väl att det funkat helt ok men måste väl ändå ge Skistar en eloge då jag tycket att de har haft bäst lösningar på köhantering vid mina besök ( vet att några hyser ett visst agg mot skistar här men jag sticker ändå ut haka lite

)
De har varit väldigt vakna vid påstigningen och sett till att fylla liftar efter de rekommendationer som finns.
De andra ställena har haft "korridorer" innan "blippen" men sen har det klumpat ihop sig till en renhjord vid påstigningen, även dålig styrning för att få ut mest effekt av liftarnas kapacitet.
Nu sommarvallar vi och siktar mot 21/22.
Håll er friska där ute