Snart dags att lägga upp strategin inför vintern och den är rätt oklar än så länge. Brukar åka i Norge, kan Norge, sugen på lite större system och mer omkringaktivieter (läs: bra mat och mer än 1 tom pub i området).
Försäsongsåkning:
Några huvudorter i Norge brukar öppna riktigt tidigt så det är väl en lågoddsare att man kör en långhelg där på avstånd 5-6h ifrån gbg. Har ju en favorit där som funkar strax innan jul.
Säsongsåkning någon helg och några helveckor:
Helt Covidberoende.
Blir väl iaf en långhelg med jobbet (då det är jag som fixar skidresorna). Kanske Åre (otroligt smidigt med tåg) eller Vemdalen; eller varför inte Funäs .. vi får se.
Privat däremot ..
- Norge (för 28é året på raken?). Myrdalen är perfekt i Mars, Stranda hade varit kul att testa. Hemsedal, Hafjell, Skeikampen, Kvitfjell, alla bra men mest för långhelger.
- Sverige (Vemdalen är OK men inte mer, Åre är gemytligt men så mycket folk, Funäs aldrig provat).
- Österrike: ligger smidigt till och verkar jäkligt mysigt enl. forumet. Nackdel: Övervintrande Covidfascister.
- Frankrike: höga berg och stora orter. Längesedan jag var där. Nackdel: Långt bort. Hårdhänta fransmän. Baguetter.
- Schweiz: helt okänt för mig. Nackdel: kanske lite smådyrt och knöligt.
Eftersäsong:
Nån glaciär?
Tåls att fundera på.