BOA Fit-system pjäxor

zingo11

Aktiv medlem
BOA Fit-system pjäxor
Skall byta ut turpjäxor , någon som testat BOA® Fit system(vad är fördelar and nackdelar)?
Har inte hört några klagomål från snowboard åkarna.

RandoScando

Turtok
Forumvärd
BOA Fit-system pjäxor
Vet ganska många som haft problem med att de går sönder på pjäxor. Blir ju fort stora krafter att trycka ihop ett skal i hårdplast jämfört med (relativt) mjuk tygsko. På mina storskor funkar det däremot utmärkt.

zingo11

Aktiv medlem
BOA Fit-system pjäxor
Vet ganska många som haft problem med att de går sönder på pjäxor. Blir ju fort stora krafter att trycka ihop ett skal i hårdplast jämfört med (relativt) mjuk tygsko. På mina storskor funkar det däremot utmärkt.
Har det på ett par arbetsskor funkar klockrent. Är det något specifikt märke som man skall undvika?

l6pe3p210n91qrog0imq.png
BOA® står bakom sin produkt till 100 % och ger en garanti på snörhjul och snören under skons hela livslängd. Så om olyckan är framme tillhandahåller vi ett reservdelspaket utan kostnad.

RandoScando

Turtok
Forumvärd
BOA Fit-system pjäxor
Har det på ett par arbetsskor funkar klockrent. Är det något specifikt märke som man skall undvika?

l6pe3p210n91qrog0imq.png
BOA® står bakom sin produkt till 100 % och ger en garanti på snörhjul och snören under skons hela livslängd. Så om olyckan är framme tillhandahåller vi ett reservdelspaket utan kostnad.
Alla har varit Scarpa (finns det några andra som använder det?).

Det tråkiga är ju turen det händer på, plus mecket med att fixa reservdelar och behöva vänta på leverans etc :)

Emmis

Aktiv medlem
BOA Fit-system pjäxor
Om du tittar på de jag tror, skulle jag köpa om alla andra variabler passar. De har ju ännu knäppet uppe på benet och det är ju där mest tryck kommer. Har på mina jakt/vandrings-skor och de har hållit bra ihop men de är ju iofs läder och mjuka men har ju haft hög användi gagrad redan i 5-6 år och inget att anmärka

packåsna

Medlem
BOA Fit-system pjäxor
Jag har kikat på Dynafit Mezzalama som har BOA-snörning och behåller läppen framtill till skillnad från andra lätta Dynafit-pjäxor. Det är en fördel för mig som tycker om att klättra med dem också (passar då stegjärn). Någon som har prövat dem?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp