Boende i Bad Gastein

lillalinda

Ny medlem
Boende i Bad Gastein
Tänker tillbringa säsongen i Bad Gastein, som förra året, men vill byta upp mig från det kassa boende jag hade förra året. Har lite kontakter men verkar inte få napp på något. Nån som har något tips??

Tack!

lillalinda

Ny medlem
Boende i Bad Gastein
jag bodde på Frohsinn, ligger mot böckstein till. Långt bort, tycker jag. Vill bo lite närmre. Har du några tips?
Linda

arbo

Ny medlem
Boende i Bad Gastein
Undvik Askin House (och Taxi Askin, och allt annat som har med Askin att göra).
Sjuk otrevlig kille (med en rabbiat fru) som blåser er på pengar.

Bodde hos han från jan till april -05. Du får betala 230 euro för en sängplats (2-3 pers per rum). Totalt ca 20 platser. Till det finns 2 toaletter/duschar, två kokplattor, sjuklitet kök.
Hans fru är en tokigt pedant (du anar inte hur många gånger hon va på alla i huset och skrek (på tyska med turkisk brytning, fattar inte ett ord engelska) när vi hade haft lite förfest där.

Inga gäster efter 22. INGA. (inga krogragg där mao(fast Felsen finns ju alltid...)).

Vi var tvugna att betala en depostition på 200 euro var. Helt fair, men då förväntar man sig få tillbaka hela om man inte trashar eller förstör någe.
När vi kom funkade de två kokplattorna sådär. Efter en månad kanske sa de upp sig, och då köpe han nya. Det drog han på depositionen.
Väggarna behövde målas om (ALLA). Att de redan behövde göras redan när vi kom, samt att man förväntar sig att det ingår i hyran spelade ingen roll. Bye bye deposit.
Täckena och kuddarna som vi fick låna behövde tvättas (SHIT....). O yes, deposit.
Fick sammanlagt max 130 euro tillbaka.

Rykten går även att han gillar vissa maffia metoder, något som folk fått smaka på.

thinner360

Ny medlem
Boende i Bad Gastein
tjena tjena!! letar åxå boende där så, hör av dig om du hittar något lämpligt.. är öppen för alla förslag =) //Linn

BCarlsson

Medlem
Boende i Bad Gastein
Vi har nog ett boende nu, men jag ska kolla upp det nogrannare inna jag säger nåt säkert, vi behöver antalgilgen mer folk :)

stuff

Ny medlem
Boende i Bad Gastein
ska du ner dit iår igen? isåfall har ud fått boende eller har du tips på vart jag kan söka det?? börjar bli ont om tid ><

lillalinda

Ny medlem
Boende i Bad Gastein
hm, jo lite dålig tid ä rdet. har väl inte direkt boende men kanske. har egentligen inget tips heller har kollat de flesta ställen jag vet. När åker du ner?

ysse

Ny medlem
Boende i Bad Gastein
tja,

jag och tre polare ska dra ner till badgastein nu i början av december, preliminär datum är satt 4 dec, pga olika anledningar, men säger till ifall vi hittar något gött ställe att bo på.

Bertborge

Ny medlem
Boende i Bad Gastein
Jag ska oxå ner till BG som alla andra weeee! Jag gör min andra säsong där i år och det är som Fredde (arbo) säger AKTA ER FÖR ASKIN!

För övrigt har jag lite koll på avr det fins lite lägenheter men har inga nr, så det blir att jaga runt när jag kommer ner =) jag tar bilen ner lördan den 2 dec och det finns platser kvar om det är någon som vill hänga på. Jag startar i vallentuna/stockholm och kör söderut.

lillalinda

Ny medlem
Boende i Bad Gastein
hm, jag åker ju lite sent, kommer ner den andra januari, men hoppas att få ett boende ändå. är tre personer som drar ner så.. hm. Hör av er om ni hittar nån med flera lägenheter!
linda

mareld

Ny medlem
Boende i Bad Gastein
Hej, vi är 2 st glada själar som ska ner till BG i slutet av dec. min tjejkompis som ska med mig har en del kontakter som vi okcså har hört av oss till men de är svårt att få ngt napp, men du får gärna höra av dig om du hittar ngt, ni är 3 vi är 2, en 5 pers. lägenhetr borde de finnas gott om , så hör av dig vetja =)
mail erik_kjellgard@hotmail.com

Hackett

Ny medlem
Boende i Bad Gastein
Ska också ner till bg är det tänkt, så är det någon som har en plats över så är jag intresserad eller om folk vill slå sig samman och fixa någon större lägenhet är det också av intresse!

jjoohan

Ny medlem
Boende i Bad Gastein
Vi är 3 killar som sticker ner den 27november för att hitta en lägenhet, om vi hittar en är det först till kvarn som får platserna, hör på freeride eller ulv_svernell@hotmail.com av er om ni är intresserade.

/Johan

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp