Boende maryhofen med omnejd

somebody

Ny medlem
Tjena!

Vi är antingen två killar 19 samt 20 år eller bara jag själv som är 19 år som söker boende i mayrhofen med omnejd under denna säsong. Allt som är billigt är av intresse då vi reser under en budget och inte åker för någon överdriven lyx.

Sen söker jag tips om hur fan man ska ta sig ner då tyskland har ett otroligt korkat förbud mot dubbade vinterdäck och då blir man ju rätt stillastående. Åka genom polen är lika uteslutet då dom också har förbud mot dubbdäck. Helt bedrövligt påhitt måste jag påstå. Om man sticker rätt nu på en gång vågar man köra på sommardäck hela vägen ner? Snökedjor är ju förståss med.

Bilen blev totalt slopad nu och buss eller tåg verkar vara på tapeten. Tips om vart man ska vända sig för buss eller tågresa ner motages gärna.

Om någong planerar att sticka dit ensam eller liknande så kan vi ju slå oss ihop och leta boende tillsammans. Även andra orter är intresant och jag börjar bli väldigt öppen för förlsag då jag verkligen vill ta mig iväg. Har ni lust att slå er ihop med mig i jakten på ett boende så är min msn c_hristoffer@hotmail.com.

Senast ändrad:

somebody

Ny medlem
perra_90 sa:
Hur tror du alla andra gör som bilar ner?
Kör med dubbfria vinterdäck en pryl som jag inte äger och aldrig kommer att införskaffa då jag bor en bit upp i landet och det är helt värdelöst att köra med dubbfritt på snö och is. Hur som hellst är bilen övergiven och jag smider andra planer.

somebody

Ny medlem
Såg att tråden vart placerad fel och någon mod bör kunna flytta den till skibumkompisar forumet.

OlaMelin

Aktiv medlem
Har flyttat tråden nu till Skibumkompisar.

Kolla upp med något reseföretag som anordnar resor ner till alperna. Oftast brukar man kunna köpa bara transporten.

Lion har t ex buss för 1800:- t/rt. Fast i ert fall lär det väl bli enkel väg på en sån biljett. Ring och fråga dem!

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp