Boende Niseko Japan 09-10

Eric_W

Ny medlem
Tänkte starta en tråd för alla som funderar på boende i Niseko.
Vi är själva mitt upp i planeringen och har inte riktigt fått kläm på det där med hur man fixar boende, vart man ska bo, hos vilka och hur mycket det kostar.

Så alla ni som spenderat lite tid i Niseko och områdena runt om, hur gjorde ni och vad kan ni rekommendera?
Alla tips motages tacksamt. Kan tillläggas att vi vill komma undan så billigt som möjligt, samt åka så mycket som möjligt så närhet till skidsystem prioriteras högre än lyx och nattliv (om det mot förmodan skulle finnas) . :)

Våra planer är att åka precis innan jul och stanna några veckor in i januari.
Fler som går i liknande tankar?

//Eric

perbac

Ny medlem
Jo, Niesko är helt klart intressant,

Planerar själv att dra dit ca två veckor i slutet av januari. Har dock inte tagit tag i boendefrågan ännu så jag följer tråden med stort intresse.

Eric_W

Ny medlem
Bumpar tråden igen! Då var biljetterna bokade! :)
Tre veckor i Niseko.

Vi letar fortfarande boende. Enkelt och billigt.
Ingen som har några tips? :)

LawndartGustav

Aktiv medlem
shizenkan e billigast eller egentligen fuji men e litet, söka efter dom får ni göra själva =) shizenkan hittar man billigast genom att söka på backpacker niseko

ha d grymt =) !

Senast ändrad:

robinsoderholm

Ny medlem
Sweet med Niseko, hur länge stannar ni? Vi anländer 15 Jan typ å stannar ca 40 dagar. Bor på Backpacker. Vore fint med lite svenskhäng bland sushin å bottenlöst.

Ride On

Deem

Ny medlem
Då var flyget och boendet fixat :) Flyg fr Köpenhamn till Sapporo med utresa den 14:e jan och hemresa 26:e feb för endast 5.900:- . Kan inte bli bättre :)

Hnrk

Medlem
@ Deem

Vilket boende har ni skaffat och vad ligger priset på?
funderar själv på att göra en tripp till japan i slutet jan, början feb

Hallvar

Ny medlem
Sugen på en månad i niseko mellan 7 januari till 8 februari? Vi har en plats över i ett hus för 4 efter att en i vårt gäng beslutat sig för att inte följa med. Vi som åker till japan är en snowboardåkare med en förkärlek för kickerbyggande och timrå hockey, en skidåkare från lappland som alltid har kameran beredd samt en snowboard-/telisåkare med smak för sushi och powpow. Mer info om huset finns på:
http://nisekopowderholidays.com/country-resort.html

Maila för mer info!

mvh

Tomas med crew

Senast ändrad:

sickpants

Ny medlem
Har besokt Niseko 2ggr och har alltid bott i Hanazono delen. Man kommer in i Hirafu lift systemet direkt och man har mojliget att kopa ett hanazono-hirafu lift kort som kostar halften ( 2000JPY/dag) av vad allmountain kortet kostar. Det passar om man anda mest aker offpist. I slutet av "jackson" offpist linjen ligger freedom-inn. Dar bott tidigare& det rekommenderas varmt. Billigt och trevligt. Oppet kok om man vill fixa lite udon nudlar hemma. Onsen finns ocksa i hotellet. De australiensika hotel boknings foretag som finns tycker jag ar ganska dyra over lag.
prisern ligger ungefar pa 10000-15000JPY om dagen inkl liftkort(hanazono-Hirafu) beroende pa rums typ, & hog/lag sesong samt tid for bokningen. Earlybird priserna ar nog inte aktulla langre.

Hoppas ni hittar nat som passar er.

ha det gott pa resean alla och hoppas det blir en bra sasong i ar!

/ Fredrik

Carl_Joel

Ny medlem
tjena!
jag hade tänkt å dra till japan (niseko) i en månad eller så, har ni nå tips på boende?

ricric

Ny medlem
Jag sitter själv o planerar resa till Japan i vinter. Vi är två snubbar som sticker iväg början av januari.
Valet står mellan Niseko och Hakuba. Billigt flyg till tokyo finns ju, men transporten vidare från tokyo till sapporo/niseko sen då? Inrikesbolagen har inte flygbiljetter för såpass långt fram ännu vad jag kan se.
Hur har ni gjort med den biten?

robinsoderholm

Ny medlem
när vi flög så bokade vi hela vägen från kastrup till sapporo. en å samma biljett. annars är ett alt att flyga via helsingfors. de flyger direkt till sapporo! slipper man alla problem me bagagen.

Lee-nus

Aktiv medlem
om det är nån som tänker åka skidor i nozawa i vinter (nagano), så hör av er!
jag bor i osaka, så kommer spendera min mesta tid på skidor på den orten i vinter, ev. nån tripp upp till nagano- eller sapporo-orterna också.

jernevi

Ny medlem
ricric sa:
Jag sitter själv o planerar resa till Japan i vinter. Vi är två snubbar som sticker iväg början av januari.
Valet står mellan Niseko och Hakuba. Billigt flyg till tokyo finns ju, men transporten vidare från tokyo till sapporo/niseko sen då? Inrikesbolagen har inte flygbiljetter för såpass långt fram ännu vad jag kan se.
Hur har ni gjort med den biten?
Vi åkte tillsammans med sandberg i vintras anlände dock ngn vecka senare. vi bokade iaf inrikes på plats, jätte enkelt och billigt med! men bästa är nog att boka typ två veckor innan för att få de allra billigaste då kommer man undan med en enkel biljett för typ 9000 jpy! finns lite olika lågpris inrikesflyg. det absolut billigaste om man bokar typ senast 10 dagar innan är skymark (http://www.skymark.co.jp/en/), de flög vi med! sen dooair är ett japanskt mkt billigt också!

Vi bodde på et ställe som hette hirafu backpackers, skit prisvärt, gångavstånd till liften typ. ingår frukost och billigt som faan. kolla på www.hirafubackpackers.com.. såg nu att de höjt priserna lite men fortfarande billigt. stannar man en längre tid kan man få discount på boendet!

Ang liftkort är det sjukt värt att kolla upp timkort! man betalar för antal timmar. är man då iväg och hikar en dag dras liksom bara en timme av kortet eftersom du antagligen bara tar en lift då. Är sjukt mkt billigare! vi gjorde misstaget att inte köpa det.

lycka till

ricric

Ny medlem
Bra info, tack!
Men jag läste nånstans att inrikesbolagen är väldigt hårda med övervikt. Och i vissa fall så tilläts en TOTALVIKT på 25kg. Det är alltså bagage, pjäxa och skidor tillsammans, det går ju inte :/
Ni råkade inte ut för något sådant? Kommer inte ihåg om detta var på ANA eller annat tror jag.

jernevi

Ny medlem
Absolut! de kan vara riktigt hårda men att betala övervikt är inte alls särskilt dyrt! vi fick betala ditvägen och då betalade vi typ 250 kr per person och då hade vi mellan 15 och 30 kg övervikt kommer inte ihåg. men det är inga chockpriser iaf. hemvägen betalade vi ingenting då vi hade skickat med bud tre dagar innan våra andra väskor för ca 200 kr! Så alla skrönor om att det är sjukt dyrt med övervikt är inget att tro på! vi var sjukt rädda för det med men ingen sa ngt alls de blev oroliga fört och visade prislistan och sa att det var jätte dyrt.. men 250 till 300 var inte så farligt för att få med sig all utrustning tycker jag inte.

ride on

Hoxxter

Ny medlem
Håller också på och planerar för vintern i Niseko. Vår plan är att stanna i tre månader, men det verkar ju onekligen vara ganska dyrt att bo. Är det ingen som känner nån som hyr ut långtidsboenden? Sen funderar jag på huruvida man kan skaffa ett extrakneg som typ diskare utan visum. Nån som vet? Är skidlärare med mycket erfarenhet och hög utbildning alla tre som ska åka, men verkar vara svårt att få såna jobb om man inte redan har visum, vilket man endast kan få om man blir sponsrad av en arbetsgivare där nere. Lite av ett moment 22. Vore jäkligt tacksam om nån som har koll på hur svårt det är att få tex barjobb och liknande kunde plita ner ett par rader!

Ride it like you stole it!/ H

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp