Boende Revelstoke 2012

Boende Revelstoke 2012
Vi är fyra tjejer som planerar att åka till Revelstoke i slutet av december 2011 och vara där i två månader.
Vi undrar om det finns någon som har något tips på var man kan hitta boende och vad som är smartast, att fixa det nu eller att göra det på plats? Vi är ute efter relativ billigt boende.
Har kollat tidigare trådar men inte hittat något som kan ge oss tips på var man kan söka.
Tacksam för hjälp!

JRoo

Ny medlem
Boende Revelstoke 2012
Blir lite dyrt att bo på hostel i 2 månader. Bästa, tror jag, skulle vara att hitta något hus/lägenhet att hyra och försöka göra det snart. Fast kan nog svårt att hitta någon som vill hyra ut ett hus för en så kort period.
Sitter själv i samma båt.. Åker till Revelstoke i början på januari och stannar i 2 månader.
Om ni lyckas hitta ett boende och har plats över hör gärna av er.

Senast ändrad:
Boende Revelstoke 2012
Tack så mkt! Har annonserat och fått några svar, en tvårumslägenhet i en källare och olika rum i ett hus bl.a. Men som sagt, så vill de helst att man ska bo en längre tid. Förhoppningsvis löser det sig, ska fortsätta söka och maila :D

Luddovich

Ny medlem
Boende Revelstoke 2012
Va en sväng till rev för 2 år sedan och känner att det är dax i vinter igen. Hade tänkt att dra dit i 3-4v i jan, feb så är det någon som hittar boende och har en extra plats eller någon som har boende och kan avara lite plats och få hjälp med hyran så är det bara att höra av sig!

jingvarsson

Ny medlem
Boende Revelstoke 2012
hej! jag är sugen på revelstoke i vinter. vill också åka i slutet på december men planerar dock att stanna längre, kanske ända till maj/juni.
vart har ni hittat lägenheter? vart kan man leta? är änsålänge själv så är tacksam för alla tips! :)

Boende Revelstoke 2012
Vi har sökt och fått svar från de annonser vi svarat på och lagt ut på thestoke, men det slutade med att vi har bokat Motelrum. Det kände smidigast, lite dyrare men behövde inte krångla med deposition ovs. :)

Pimpelgas

Ny medlem
Boende Revelstoke 2012
Skall också dit, tyvärr bara 4-5 dagar i januari så det blir nåt hotel/motell för min del. Skall man satsa på att bo i den nybyggda anläggningen vid backen eller är det trevligare att bo på nåt av dom gamla haken nere i byn? Det verkar ju vara lite halvfärdigt vid backen så det lär väl vara ganska dött där? Nån som var där förra vintern?

audiopop

Ny medlem
Boende Revelstoke 2012
Pimpelgas sa:
Skall också dit, tyvärr bara 4-5 dagar i januari så det blir nåt hotel/motell för min del. Skall man satsa på att bo i den nybyggda anläggningen vid backen eller är det trevligare att bo på nåt av dom gamla haken nere i byn? Det verkar ju vara lite halvfärdigt vid backen så det lär väl vara ganska dött där? Nån som var där förra vintern?
Skippa att bo vid backen, välj något av ställena nere i stan istället t.ex. http://www.cheekybeaverchalet.com/ http://samesun.com/ eller något motel. Anledningen är att det bara är hotellet som ligger vid backen, stan är mycket schysstare med tanke på käk etc.

viktorw

Ny medlem
Boende Revelstoke 2012
Hallå,
Jag och en kompis, båda från Åre funderar på att fara till Revelstoke i Januari och vara där en månad eller tre...
Vi tänkte försöka hyra ett rum/stuga om vi hittar något, men kanske börja med någon natt på motel/hostel.
Om någon vill dela boende eller har boende men behöver hyresgäster så säg gärna till.

Senaste inläggen

Topp