börja åka skateboard

saijon

Ny medlem
börja åka skateboard
hej jag är en kille på 25 år som senaste tiden fastnat för skatebord är ine på antingen longboard eller daycruiser. problemet är att jag har ingen bra balans och ingen bra kropps kontroll. min bror säger att jag först måste lära mig att cykla men spontant tänker jag att det är skillnad på balans och balans. Har jag användning för kunna cykla när jag ska åka skateboard? jag tänker att det är väl nånting som kommer med tid och övning.

om jag ska köpa skateboard vilken typ rekommenderar ni till mig?
jag vill inte hänga i rampen eller pooler utan vill ha något att glida runt på något som har en ganska stor yta att stå på och som inte går för fort.

belsam

Medlem
börja åka skateboard
Korta versionen är att du inte har någon användning för att kunna cykla om du ska åka skateboard, däremot delar dem ju en del egenskaper rent fysiskt. Men framlänges färdandes och att färdas i sidled är två olika saker.

Skillnaden på en cruiser och en långboard är ju att longboarden är mer stabil, medan en cruiser är mer manövrerbar in ut och runt saker/folk.

Det svåra i din frågeställning är egentligen det där med att inte går så fort, då longbårds o cruisers alla kör med mjuka hjul, vilket ger mer grepp men också är snabbare än "skateboardhjul", som i sin tur är som att försöka glida ett knäckebröd mot ett annat. Allting har sin fördel.

Svårt att säga vad du behöver, har du någon butik som säljer i närheten så gå in och kläm lite på en långbård o en cruiser. Du kommer ganska långt med en cruiser om du känner att din balans klarar av det. Och som du säger det kommer med MYCKET tid o övning. Lycka till dude!

saijon

Ny medlem
börja åka skateboard
Jag har ju inte det men lär gå in och prata med någon butik i Stockholm när jag kommer dit. Kan man plocka lite olika delar från typ skateboard hjul cruiser deck longboard truck så att den är anpassad för just mig eller behöver alla delar vara från samma typ av skateboard?

kognitiv

Ny medlem
börja åka skateboard
Köp en begagnad vanlig skateboard för några hundralappar. Lär dig putta på och svänga. Prova att pumpa i en ramp. Tycker du det är fortfarande roligt köp en longboard. Skateboard har en flack inlärningskurva.

Senaste inläggen

Topp