Börja skejta igen!

Mouseman

Medlem
Börja skejta igen!
Tjena, ny här.

Min som som fyller 7 i sommar vill börja skejta och givetvis väckte det mina gamla skejtminnen från 90-talet då jag åkte konstant under en 10-års period (vette fan varför jag la brädan på hyllan egentligen). Har beställ en 7" bräda och skydd till honom och en 8.5" till mig Independent truckar etc. Har alltid skejtat bredade brädor. Ska bli sjukt kul att börja leka/lära igen efter typ 25 års uppehåll :) Verkar ha hänt en hel del i utvecklingen men ser mycket som är samma som då trickmässigt etc. Blir nog endast miniramp/park åkning. Den egentliga frågan jag har är hur börjar man bäst att lära en 7-åring skejta, några tips på teknik etc ?

FD SKATE

Ny medlem
Börja skejta igen!
Tjena, ny här.

Min som som fyller 7 i sommar vill börja skejta och givetvis väckte det mina gamla skejtminnen från 90-talet då jag åkte konstant under en 10-års period (vette fan varför jag la brädan på hyllan egentligen). Har beställ en 7" bräda och skydd till honom och en 8.5" till mig Independent truckar etc. Har alltid skejtat bredade brädor. Ska bli sjukt kul att börja leka/lära igen efter typ 25 års uppehåll :) Verkar ha hänt en hel del i utvecklingen men ser mycket som är samma som då trickmässigt etc. Blir nog endast miniramp/park åkning. Den egentliga frågan jag har är hur börjar man bäst att lära en 7-åring skejta, några tips på teknik etc ?
Nästan samma för mig. Började skata med dotter när hon var sju år. Då hade jag inte skatat själv på 25 år. Börja lära honom pusha - svänga - kickturns. Sen lättare tricks som shuvits och nollie shuvits parallellt med ollien. Jag och dottern filmade mycket av vår struggle. Kolla "FD skate" på Youtube om sonen behöver se någon annan i samma ålder kämpa med tricken. 😀 Jag körde mycket challenges med dottern, vilket höll igång motivationen. Det gäller dock att inte pusha för mycket som förälder. Lycka till! 👍 Jag och dottern skatar fortfarande tillsammans sex år senare. 😀

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp