Bootfitter i Chamonix området?

aelgen

Medlem
Tja!

jag behöver ha någon som verkligen kan trolla med mina Dalbello Krypton Pro då mina fötter har börjat att dö lite, har ni några förslag om någon i Chamonix - Geneve området?

Tackar ödmjukast!

myyyyy

Ny medlem
Fall line är en pjäxshop samt bootfitter i Chamonix, de är grymt duktiga! Där jobbar två svenskar också vilket kan vara skönt kanske..

aelgen

Medlem
Efter lite aktivt googlande och vän konsultation verkar det som att Foot Works är riktigt bra. Någon som har testat dem?

Tack Myyyy, ska kolla dem också!

Senast ändrad:

JockeSki

Medlem
Vet inte hur Foot Works är idag men när jag av där 98/99 så va dom "the ones" när det gällde pjäxor. Dom va grymma då, om dom är det idag vet jag inte men förmodligen är dom det än.

larsrudal

Medlem
FootWorks har blivit sämre. Frassen på Sanglard (som flyttat ner mot det lilla \"marknadstorget\") gjorde underverk med mina pjäxor. Lyssnade, fixade det och insisterade på att pjäxorna låg i kylning så att det inte skulle gå tillbaka till ursprungsläget. Tidigare hadde FootWork fixat det hela på en kvart men då gick det tillbaks igen.

Robban72

Ny medlem
Hej,
Jag ska köpa nya pjäxor för denna säsong och tänkte passa på att köpa dem när jag är nere i Chamonix. Är det någon som kan rekommendera fler duktiga bootfitters än de på Sanglard? Inte för att jag ogillar Sanglard och inte kan tänka mig att gå dit, utan för att jag gärna vill ha alternativ :).

supercross

Aktiv medlem
Jag köpte mina pjäxor på Fall line för några år sedan.
Dom har bra service.
Köpte nya pjäxor + Comformable sulor och innersko.
Dom tryckte och fixade med pjäxan under en vecka tid utan att tröttna på mej
Var inne för att trycka ena pjäxan 3år senare dom fixade det utan kostnad.

Det finns ett ställe uppe i Argentiere som ska ha en duktig bootfitter men jag kommer tyvär inte ihåg namnet på butiken.
Det ligger utmed huvudgatan strax ovanför Ucpa centret på samma sida.

Teddan

Ny medlem
Hej, Fall-Line är numera omlokaliserat till den nya Oakley-shoppen och heter istället Chamonix Freeride Center/The Boot Shop. Niclas och Kai är kvar och är lätt de bästa bootfitters'arna i Cham. Det är hit du vill gå!

Kika närmare på deras hemsida http://www.news.chamonixfreeridecentre.com/
Happy skiing! /T

PNyberg

Aktiv medlem
Surefoot har väl en butik i Cham? Surefoot i Whistler har iaf den mest avancerade bootfittingen jag har sett.

Jakobe

Ny medlem
Håller helt med Ede, gå till Sole, dom kan sina saker, Chamonix Freeride Center/The Boot Shop är också bra men skulle säga att Sole är snäppet vassare.
Seth Morrison var ju inne med sina turpjäxor i vintras på, ja juste ja, Sole...

Ede

Ny medlem
Har inte hört det namnet förut PNyberg men kan hända att Sole, Sanglard, oakley eller nått annat ställe har samarbete. Vet att man på Sole kan få vibram sula (tå och häl) till alla pjäxor + att inner sulorna de använder är riktigt bra. Så vad jag vet är det dom som har mest leksaker för tillfället...

Blidee

Medlem
Som andra har sagt skulle jag rekommendera Sole, trevliga och kunniga. Bli inte rädd för den svåra fotfetishen bara ;) Jag fixade mina på Snell men har inga större prob. med fötterna så behövde inte så mkt mer än värmning och lite tryck men fick väldigt bra service.

FF

Aktiv medlem
Jag gör mina pjäxor hos falline och rekommenderar denna butik! Därmed inte sagt att Sanglard eller Sole är dåliga, men dock; Jag blir alltid bra bemött hos falline.

Robban72

Ny medlem
Tack för alla tips! Jag var på fall-line förra säsongen för att försöka rädda mina pjäxor men har fått ge upp dem (lång och dyr historia). Jag blev i alla fall mkt bra bemött och eftersom alla verkar hålla god klass där nere lutar det åt de som pratar svenska :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp