Bootfitting vader

Emmis

Aktiv medlem
Bootfitting vader
Hej den samlade kunskapen; har igen pjäx-issues
Har nu två dagar i pisten och de pjäxor, jag efter mycket om och men, köpte ifjol har blivit för smala om vaderna. Kunde nu givetvis välja att banta men eftersom jag vet att det är ung.42.3g så svårt att gå ner som upp i vikt tänkte jag fixa pjäxorna istället. På den lille skidort jag är finns två butiker som påstod sig bootfitta. Men båda var enade överrens att man inte kan bredda på detdär stället, dvs riktigt högst upp på skaftet. Läste på lite att man kan lägga in ngt under hälen och således höja hela benet lite o. således eliminera på naturligt sätt men det skrattade de åt. Frågar nu altså den samlade kunskapen på freeride. Borde jag hitta nån annan som fixar det, borde jag banta, borde jag köra värmepistol hemma, kunde man platta till skumgummit på ngt sätt o få mer rum eller e det nya pjäxor nu igen? Och är det faktiskt som de sade att det inte går att fixa (tvivlar)

Mest kritiska punkten inringad
8364C5B4-8956-4DEF-9B77-5650D7452BA7.jpeg

Ps gott nytt år! Våra grannar har redan korkat med tanke på ljudvolymen

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Bootfitting vader
Intressant , detta (vadmuskel som går långt ner) lär ju just vara den främsta orsaken till att det finns speciella pjäxor för kvinnor.
Det måste ju gå att avhjälpa tänker en amatör. Gott nytt år!

skidmannen

Aktiv medlem
Bootfitting vader
Det borde gå att lösa med andra innerskor. Jag vill minnas att mina gamla Garmont var vansinnigt tighta i vaderna med original innerskon, men det försvann när jag bytte till såna man gjuter i ugn.

Det där med tight i vaderna är vanligare bland tjejer. Dels det där med att muskeln går längre ner, dels så leder små fötter till små pjäxor och såna har ofta små skaft.... utom vissa dammodeller.

Emmis

Aktiv medlem
Bootfitting vader
Det borde gå att lösa med andra innerskor. Jag vill minnas att mina gamla Garmont var vansinnigt tighta i vaderna med original innerskon, men det försvann när jag bytte till såna man gjuter i ugn.

Det där med tight i vaderna är vanligare bland tjejer. Dels det där med att muskeln går längre ner, dels så leder små fötter till små pjäxor och såna har ofta små skaft.... utom vissa dammodeller.
Glory halleuja. Vad menar du med såna man gjuter i ugnen? Formpressade? Mina innerskor är uppvärmda men mer liknade ett torkskåp för att sedan forma sig då de kallnar. Kan tyvärr inte kalla mina fötter små och söta men dessvärre jekligt smala, därav blev det denna sko. och nu värker muskeln i fråga utav…

skidmannen

Aktiv medlem
Bootfitting vader
Ja, såna innerskor var det jag menade. Det finns många varianter, mina gick att pressa ihop väldigt mycket, vissa ändras bara lite. Om du spänner åt skaftet utav h-vete medan dom svalnar borde det ge mer plats. Mina kan man gjuta om 5-6 gånger, kolla med den där bootfittern om ni kan göra ett nytt försök, med skaftet spännt så hårt du står ut med.

Emmis

Aktiv medlem
Bootfitting vader
Ja, såna innerskor var det jag menade. Det finns många varianter, mina gick att pressa ihop väldigt mycket, vissa ändras bara lite. Om du spänner åt skaftet utav h-vete medan dom svalnar borde det ge mer plats. Mina kan man gjuta om 5-6 gånger, kolla med den där bootfittern om ni kan göra ett nytt försök, med skaftet spännt så hårt du står ut med.
Definitivt värt ett försök. Det kan ju åtminstone inte bli värre. Undrar varför typerna jag snackade med idag inte ville sälja detta?

Emmis

Aktiv medlem
Bootfitting vader
Kan låta meddela att nyårsupen intogs iklädd lätt grillad pjäxa och det blev faktiskt bättre. Eller nåja det tror jag åtminstone eftersom alternativet att vaderna helt enkelt domnat bort också finns. Funderar nu på att låta värma upp än en gång för bättre finnish men finns andra tips tar jag ännu emot

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp