Bra pistbräda med inslag av park

Syrdi

Medlem
Hej! Har insett att jag behöver byta bräda. Har idag en Forum Youngblood Double Dog 154 eller om det var 156.
Det är nog tyvärr bara inse att parken inte är där jag lägger mest tid, så nu vill jag ha en skön pistbräda som fungerar i parken också.
Min forum bräda upplever jag ganska ostadig i lite högre hastigheter, en tendens att vobbla.

Info:
28år
183cm
95kg
43-44 skostl
Burton Cartel bindningar
Åkt i många år från och till. Men tyvärr alldeles för få dagar.

Bör jag gå upp i längd? tänker typ 162?

Tips på brädor??

Har kollat lite på Capita Defenders Of Awesome, skulle det va något för mig?
Burton? Custom?

Tacksam för all hjälp.

unsuspected

Aktiv medlem
Åker själv aldrig park men du är nog inne på rätt spår. Om jag skulle få välja så skulle jag leta efter en twin bräda eller nästan twin med ett direktionellt flex, gärna med camber eller någon liknade variant.Runt 160cm borde passa, kortare för mer lekful och längre för stabilitet. Wide om du ska carva och bättre flyt i puder annars hoppa det.
Är det Re:Flex eller EST Cartel bindningar du har?

4800

Medlem
Åker inte bräda längre. Mest topptur. Pist. Off pist på den tiden jag körde. Med din vikt skulle jag gå på en 163 till 165 cm. Skulle rek någon av Rossignol One eller Angus. Sjukt bra brädor till vettigt pris.

Om du vill ha en stabil all mountain twin så kolla in Capita Mercury 159 eller Lib-tech TRS 159. Om du vill ha en lite mjukare lekfull twin-bräda så kan jag rekommendera Lib-tech Box Knife 157. Lycka till!

Syrdi

Medlem
Åker själv aldrig park men du är nog inne på rätt spår. Om jag skulle få välja så skulle jag leta efter en twin bräda eller nästan twin med ett direktionellt flex, gärna med camber eller någon liknade variant.Runt 160cm borde passa, kortare för mer lekful och längre för stabilitet. Wide om du ska carva och bättre flyt i puder annars hoppa det.
Är det Re:Flex eller EST Cartel bindningar du har?
Okej! Någon speciell bräda du tycker skulle passa? Det är Re:Flex Cartel bindningar. Tack för svar.

Xavier

Aktiv medlem
Som föregående säger så brukar Libtech TRS vara en populär lösning när man vill ha pist+park. Men med 95 kilo så kanske det behövs något styvare. Smokin Superpark kan vara en lösning (finns i traditionell camber också om man gillar sådant). Capita Warpspeed om du tror en bred midja funkar till 44orna. Capita Mercury som föreslagits. Arbor Coda (notera att nosen är lite längre). Jones Mountain twin. Never Summer Heritage brukar vara poppis bland större åkare. Endeavour BOD.

Syrdi

Medlem
Som föregående säger så brukar Libtech TRS vara en populär lösning när man vill ha pist+park. Men med 95 kilo så kanske det behövs något styvare. Smokin Superpark kan vara en lösning (finns i traditionell camber också om man gillar sådant). Capita Warpspeed om du tror en bred midja funkar till 44orna. Capita Mercury som föreslagits. Arbor Coda (notera att nosen är lite längre). Jones Mountain twin. Never Summer Heritage brukar vara poppis bland större åkare. Endeavour BOD.
Okej! tack för bra info. Egentligen åker jag nästan enbart pist (80%). nybörjare i parken men tycker det är kul att ta någon mindre rail och hopp. Vad tror du om Capita DOA? den tilltalar mig, men passar den inte så får jag kolla på någon annan :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp