Emil-Axelsson
Medlem
"Burton Stockholm Flagship Store" vilket skämt!
Köpte nyligen ett par Burton Hitchhiker-bindningar årsmodell 2022 från Blue Tomato via nätet. Efter bara sex dagars användning ger den ena hälhöjaren vika som från ingenstans. Det visar sig att bygeln har blivit ordentligt böjd och att baseplaten blivit skadad runt infästningarna. Blir besviken att problem ska uppstå efter bara dagars användning men tänker ändå att Burton brukar vara bra på att hantera reklamationer. Dom säger sig själva ha det bästa garantiprogrammet i branchen. Det är till och med något man skryter med och trycker med fettext på hela sidan av kartongen. Jag åker till "Burton Stockholm Flagship Store" som jag uppfattar företräder Burton i Sverige, detta i tron att dom sjävklart ska hjälpa mig med en reklamation/garati-ärende. Personalen vägrar dock att hjälpa mig med hänvisning till att bindningarna köpts via Blue Tomato. Dom säger att det bästa tipset vi kan ge är att köpa produkterna via oss nästa gång. Blir irriterad och frågar om dom som företrädare för Burton i sverige inte kan hjälpa mig när en av deras produkter så uppenbart inte levt upp till den kvalitet man kan förvänta sig, men blir åter hänvisad till att skicka tillbaka bindningarna till Blue Tomato. Det hade jag inte förväntat mig av Burton och en butik dom kallar "Flagship Store". Inget mer Burton för mig.
Senast ändrad: