"Burton Stockholm Flagship Store" vilket skämt!

Kaskar

Aktiv medlem
Ja nu blåser vi liv i skiten ;). Fabrikationsfel eller designfel, det får väl Burton avgöra. Bindningarna gick sönder efter bara sex dagars lugnt användande.

Jag är ju en gammal gubbe nu mer.. men för tio tjugo år sen sålde Burton på att vara bäst. När man inte var bäst gjorde man ändå allt för att få kunderna att tycka det genom generösa reklamationspolicys. I princip fick man alltid nya grejer utan minsta ifrågasättande. Ofta fick man en dyrare variant om man inte redan hade top tier. Lite som plåster på såret för att man fått en strulig upplevelse. Dethär har hållit mig ganska burtonlojal genom åren. Några andra roliga brädor har det blivit men alla har hittills ändå fått burtonbindningar. Hela grejen med en egen så kallad flaggskeppsbutik borde väl vara att komma närmare sina kunder och ha en plattform för att möta dom utan mellanhänder. Det skulle vara så enkelt för dom att upprätthålla och fortsätta att förstärka Burtons image av att vara bäst genom att hantera alla reklamationer snabbt och utan krångel. Uppenbarligen har man valt en annan väg och är mer fokuserade på butikens lokala försäljning. Konstig fokus tycker jag. För burton i stort borde det väl inte spela någon större roll vilken kanal deras produkter tar ut till konsument?
Ok. Notera ironin i mitt inlägg så vi inte tror att jag säger att du försöker mygla.

Men kan man få se lite bilder på vad som hänt så man kan bilda sig en uppfattning om bindningen?
Precis som du så har jag alltid haft ett gott öga till Burton och har köpt många grejer av dem.
Samt att jag stått och fingrat på hitchhiker.
Om det är så att hälbygeln så lätt kan ge vina så är ju det en enorm dealbreaker.

Ok. Notera ironin i mitt inlägg så vi inte tror att jag säger att du försöker mygla.

Men kan man få se lite bilder på vad som hänt så man kan bilda sig en uppfattning om bindningen?
Precis som du så har jag alltid haft ett gott öga till Burton och har köpt många grejer av dem.
Samt att jag stått och fingrat på hitchhiker.
Om det är så att hälbygeln så lätt kan ge vina så är ju det en enorm dealbreaker.
Ursäkta att svar drog ut på tiden. Bilder nedan. Jag väger 72kg. Döm själva.

Bilagor

• IMG_20220118_162925-1.jpg
    IMG_20220118_162925-1.jpg
    254.6 KB · Besök: 100
  • IMG_20220118_163120-1.jpg
    IMG_20220118_163120-1.jpg
    164.2 KB · Besök: 96
  • IMG_20220118_163040-1-1.jpg
    IMG_20220118_163040-1-1.jpg
    237 KB · Besök: 99
Uppdatering:

Efter att ha kontaktat Blue Tomato tog det inte mer än 24h innan dom erbjöd sig att skicka en ny baseplate och ny hälhöjare. All cred! Otroligt trevliga och lösningsorienterade :). Kommer definitivt beställa grejer därifrån igen.

Har även fått svar på ett mail jag skickade till Burton direkt efter det dåliga bemötandet i stockholmsbutiken. Klistrar in svaret nedan.

"Hey Emil,

Thanks for reaching out to Burton!

Sincere apologies for the delay getting back to you. We're dealing with unusually high volume, even for this time of year. We're not complaining, but we are a bit behind, so thanks for your patience.

Really sorry to hear about your experiences at the store in Stockholm!
As far as that binding goes, the store definitely should have helped you set up a warranty claim to have those sent in for evaluation to potentially get a repair or replacement.
You should be able to set up a warranty claim at this link: https://www.burton.com/se/en/warranty

Alternatively, you could reach out to our European support team to see if they could offer a different resolution as far as replacement goes.
Here is their number: 00800 287 866 13

Let me know if I can help any further!"

fredw

Aktiv medlem
Just så! Generositet, goodwill som ger ”return business” är det som gäller. Win/win.

Kaskar

Aktiv medlem
Nu är det kanske för sent att diskutera detta men min upplevelse av burton-affären har varit att personalen känts rätt begränsad i sin kunskap och vad de kan göra.
Jag väntar till exempel fortfarande på att de ska kontakta mig när de får in en jacka, vilken jacka som helst, i storlek XXL så att jag kan prova storleken. Sen hösten 2019 har jag väntat…
(Till skillnad mot Stuntwood där jag letade efter en bindning i en viss storlek. De ringde distributören som hade ett par i bakluckan och körde direkt till butiken)
Och har man tittat på tre klipp om StepOns på Youtube har man mer kunskap än samlat hos alla anställda i butiken.

madness

Aktiv medlem
Var inne i butiken idag, behövde ett par 3D re:flex discar. Och precis vad jag trodde var de hur trevliga som helst och gav mig discarna utan kostnad. Vi pratade även lite åkning och om olika brädor.
Så, kan det varit så att TS inte var trevlig själv när han var där?

fredw

Aktiv medlem
Så, kan det varit så att TS inte var trevlig själv när han var där?
Kanske. Man blir kanske inte på topphumör när en dyr pryl går sönder, och man sedan stöter på motstånd i märkets ”Flagship Store” när den ska reklameras.
Eller kanske att Burton centralt följer denna tråd, har kontaktat sin ”Flagship Store” och bett dem skärpa sig? De skriver ju uttryckligen att butiken borde ha hjälpt till.

madness

Aktiv medlem
Kanske. Man blir kanske inte på topphumör när en dyr pryl går sönder, och man sedan stöter på motstånd i märkets ”Flagship Store” när den ska reklameras.
Eller kanske att Burton centralt följer denna tråd, har kontaktat sin ”Flagship Store” och bett dem skärpa sig? De skriver ju uttryckligen att butiken borde ha hjälpt till.
Klart att man inte är på topphumör då, men inte kommer det hjälpa att vara otrevlig, nu vet vi inte om han varit det, men troligen, för är man själv vänligt inställd så kommer butiken göra mer för dig. Nu är jag ytligt bekant med Sveriges Burtonrep, och högst troligen läser han här.

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Klart att man inte är på topphumör då, men inte kommer det hjälpa att vara otrevlig, nu vet vi inte om han varit det, men troligen, för är man själv vänligt inställd så kommer butiken göra mer för dig. Nu är jag ytligt bekant med Sveriges Burtonrep, och högst troligen läser han här.
Det går att på rak arm räkna upp minst 5 lika sannolika orsaker till er ganska olika upplevelse, skärp dig. Om du vill uppmana OP (eller folk generellt) att inte vara otrevliga när de har kontakt med butikspersonal finns det bättre sätt att nå ut med det budskapet - mitt tips är att börja med att vara trevlig och inte anklagande, folk har en tendens att lyssna mer då. Precis som butikspersonal.

fredw

Aktiv medlem
Jag skulle i samma situation inte uppskatta att läsa att jag ”troligen varit otrevlig”. Lika litet som att jag skulle påstå att de i butiken ”troligen varit otrevliga”. Det vet ingen av oss.
Vad vi vet är däremot att Burton centralt beklagar och tyckte att han skulle ha fått mer konkret hjälp angående reklamationen.

zanoii

Aktiv medlem
Trevlig eller ej spelar ingen roll. Jag jobbar själv med kundsupport (inom helt annat område) och de kunder som öppnar med ett surt mail eller argt samtal brukar byta attityd ganska omgående om man bara bemöter dem med vänlighet och förståelse för att de har haft en dålig upplevelse av en produkt som är ganska dyr, och att problemet i sig dessutom ofta har kostat dem både tid och pengar.

PisteCarver

Aktiv medlem
Ingen av oss var väl närvarande som vittne vid händelsen i fråga. Meningslöst och onödigt att spekulera om vem som var trevlig eller otrevlig.
Från början handlade den här diskussionen om en sakfråga, huruvida butiken hade ett garantiansvar eller inte. Den här fortsättningsdiskussionen är helt meningslös.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp