Kaskar
Aktiv medlem
"Burton Stockholm Flagship Store" vilket skämt!
Ok. Notera ironin i mitt inlägg så vi inte tror att jag säger att du försöker mygla.Ja nu blåser vi liv i skiten. Fabrikationsfel eller designfel, det får väl Burton avgöra. Bindningarna gick sönder efter bara sex dagars lugnt användande.
Jag är ju en gammal gubbe nu mer.. men för tio tjugo år sen sålde Burton på att vara bäst. När man inte var bäst gjorde man ändå allt för att få kunderna att tycka det genom generösa reklamationspolicys. I princip fick man alltid nya grejer utan minsta ifrågasättande. Ofta fick man en dyrare variant om man inte redan hade top tier. Lite som plåster på såret för att man fått en strulig upplevelse. Dethär har hållit mig ganska burtonlojal genom åren. Några andra roliga brädor har det blivit men alla har hittills ändå fått burtonbindningar. Hela grejen med en egen så kallad flaggskeppsbutik borde väl vara att komma närmare sina kunder och ha en plattform för att möta dom utan mellanhänder. Det skulle vara så enkelt för dom att upprätthålla och fortsätta att förstärka Burtons image av att vara bäst genom att hantera alla reklamationer snabbt och utan krångel. Uppenbarligen har man valt en annan väg och är mer fokuserade på butikens lokala försäljning. Konstig fokus tycker jag. För burton i stort borde det väl inte spela någon större roll vilken kanal deras produkter tar ut till konsument?
Men kan man få se lite bilder på vad som hänt så man kan bilda sig en uppfattning om bindningen?
Precis som du så har jag alltid haft ett gott öga till Burton och har köpt många grejer av dem.
Samt att jag stått och fingrat på hitchhiker.
Om det är så att hälbygeln så lätt kan ge vina så är ju det en enorm dealbreaker.