Burton Twin

sincan

Ny medlem
Burton Twin
Ska köpa ny bräda och bindningar och har funderat mycket fram och tillbaka. Väger 62kg och är 1,80+ ca183. Vill ha en parkbräda som funkar hyffsat i pisten. Ett tag ville jag ha custom, men fick höra att den kanske var i hårdaste laget. Så nu funderar jag mer på Burton Twin 157. Kan den vara nått för mig tro? sen tänkte jag mig ett par burton mission till den.

Burton Twin
Jag har typ samma storlek o kör på Cartel L så de ska nog funka för dig me..
Twin är väl ett bra alternativ.. Står själv o väljer mellan den o Dominant.. dominanten verkar lite värdelösare i pisten men bättre i parken (vem åker pist nu för tiden anyway?).. twin'en är iofs lite dyrare också, typ 1000 spänn.. o andra sidan har de exakt likadan chart på http://www.hot-zone.tv/store/twin-157-p-12751.html?cPath=22 http://www.hot-zone.tv/store/dominant-156-p-12766.html förutom ett snäpp puder o pipe..
Får väl bli till o testa de när snöläget tillåter o avgöra själv..
För övrigt kan nog Pinn svara på skillnaden mellan de, men han verkar ju ha sovit i 2 dar nu...

Burton Twin
sincan sa:
tror dock jag ska ha en 157. Funderar mellan twin och custom. men custom är kanske lite för hård?
du är lite lätt, men Customen är riktigt grym!!

annars spana in Shaun WHite´s white edition

ps. är rätt stor skillnad mellan TWIN och Custom, där skulle jag lätt ha tagit Customen mkt mer allround! ds.

Burton Twin
sincan sa:
CustomX sa:
sincan sa:
Jo, men kanske lite segt att vara i parken med en stock:S
nej varför det? och Customen är verkligen ingen stock i den bemärkelsen..
Den har ju en 7:a i hårdhet?
för det första ska du inte lita exakt på det som står i beskrivningen osv, samt alla tillverkare mäter flex på olika sätt, det är inget som säger att bara för att Burton skrivit en 7:a hårdhet på Customen kommer den bete sig som en stock i backen, denna bräda är en av världens mest utvecklade brådor, modellen har funnits väldigt länge och ständigt förbättrats och en sak kan jag lova dig den beter sig inte som en stock i backen, däremot om man inte känner att man bemästrar en lite mer avancerad och vridstyv bräda så kan den uppfattas som lite tungåkt, man får helt enkelt kämpa lite mer, men å andra sidan är ju förmodligen målet då att utvecklas å då kräver det ju att brädan du köper tillåter dig att utvecklas och inte är en mjukis som du inte kan lite på och som du efter en veckas hårdpumpande börjar "trampa igenom"...

lycka till!

Burton Twin
Jo, men väger inte mycket ju. Antar att twinnen funkar den med. Tycker dock det är konstigt att twin har hårdhet 6 på buron ich rekomenderas för åkare 64+kg. Medans custom har en 7:a i hårdhet, men rekomenderas för åkare 59+kg.

Burton Twin
twin 157.. den e rätt bredd (25,4) .. (du e 183) park och pist .. rätt okej längd för dig ..

kommer nog att funka fint för dig skulle jag tro.. 62 kg e ju inte så mycket så jag skulle också tro att en custom skulle bli för hård för dig när du kör park..

rock on

/pinn

Tillbaka
Topp