Bydalen BigAir, Påskdagen!

jeppenator

Aktiv medlem
Bydalen BigAir

Nu är det dags för ännu en tävling för oss alla glada skidåkare!
Denna gång kommer händelsernas centrum att vara Bydalen, på Söndag (påskdagen).
Vi kommer köra en stor Big Air tävling där alla som vill får komma och vara med!

Tävlingen är naturligtvis gratis, om du har en ifylld blankett med dig
Måste tas med ifylld: http://www.speedyshare.com/367361967.html

Hoppet kommer bli stort och vi kommer även ha en liten kick för de yngre deltagarna. Och det byggs av en gammal snowboardlegend som nu mera håller sig gömd i bydalen! Så förutsättningarna för rejäla luftfärder finns!

Är du med och tävlar har du chans att vinna sköna priser från Steepstore, Birkl's samt Bydalen.

Klasser:
Killar
juniorklass: t om födda 96
ungdom 95-93
senior 92 o äldre

Tjejer
Öppen klass för alla deltagare

Schemat för dagen ser ut som följer (med reservation för ändringar)
10.00 - 11.00 inskrivning
10.00 - 12.30 Uppvärmning
12.30 - 14.00 Kval 2 hopp per åkare bästa räknas
14.00: super final

Vi har också Monster energy med oss, och dom kommer finnas på plats för att släcka törsten när den tränger sig på!

Musik utlovas från steepstores egna DJ's!

Så skynda dig att kom upp till bydalen för en skön slaskig vårsession! Kommer bli kickass!

Är de några frågor om någonting så är de bara att kontakta mig eller Batman här på freeride, eller skriva i tråden.. så ska vi försöka svara så gott vi kan!

Liftkort kommer kosta 150:- för alla tävlande, så säg till i receptionen att ni är med och tävlar.. så får ni det billigare!

Annars ses vi i Bydalen på söndag!
/Jeppenator, Batman och resten av arrangörerna

Senast ändrad:
M

more10

Guest
Det blir najs! ska dit imårn och shapa ihop hoppet med batman och några till! Jag tror det va imårn hoppet skulle byggas iallafall :)

v-larsson

Ny medlem
En timme sydväst om Östersund. Typ vid Hallen om du väljer att köra över sjön borde du köra igenom Hallen till och med.

Senast ändrad:

batman

Ny medlem
v-larsson sa:
En timme sydväst om Östersund. Typ vid Hallen om du väljer att köra över sjön borde du köra igenom Hallen till och med.
Isvägen är för tillfället stängd gå in på www.vv.se för att kolla om isvägen är öppen

v-larsson

Ny medlem
batman sa:
v-larsson sa:
Isvägen är för tillfället stängd gå in på www.vv.se för att kolla om isvägen är öppen
Ok, då kör man troligtvis inte via Hallen. Men tror ändå det andra hållet är närmare. Sjukt dryg väg även om det inte är så många mil mellan ö-sund och bydalen. Världens sämsta vägar. Tror ändå på att dte är längre än 3 mil. Känns som det när man åke riallafall.

P

Pizzaaugust

Guest
Hallen kör man igenom hur som helst, om man inte kommer från stockholm dvs då tror jag man kan åka igenom gräftåvallen men där är de sämst vägar,
från östersund tar det cirkus en timme, det är ca 10 mil om man inte åker isväg, Vägarna är hyffsad, från östersund kör mot åre och sväng av efter ca 5 mil mot hallen, där är vägen smådålig, sen är vägen mot bydalen nyasfalterad

Dirtbiker

Ny medlem
Tjena!

Kul med en tävling!
Är detta endast för Skidor?

Bydalen ligger en timme och ca 15min från Östersund buss tur!

Bussen från Östersund går runt halv 9 på morgonen. Förövrigt så är bydalen bättre en många tror!

Lycka till!
Måste ge creeds till Jeppe som fixxar massa sånt här och inte bara har det i tankarna utan att faktsiskt ser till att förverkla tankarna! Även ni andra, Creeds!

Later

Senast ändrad:

v-larsson

Ny medlem
Pizzaaugust sa:
Hallen kör man igenom hur som helst, om man inte kommer från stockholm dvs då tror jag man kan åka igenom gräftåvallen men där är de sämst vägar,
från östersund tar det cirkus en timme, det är ca 10 mil om man inte åker isväg, Vägarna är hyffsad, från östersund kör mot åre och sväng av efter ca 5 mil mot hallen, där är vägen smådålig, sen är vägen mot bydalen nyasfalterad
Du har nog rätt. Vi körde bakvägen då vi har stugan bakom berget så att säga.

RickePuff

Ny medlem
Man kan ju, så att säga, alltid passera hallen redan innan man lämnar hemmet. Om man verkligen vill få det gjort ;-)

Kul att det händer något i Bydalen, den stora frågan är vem den gömda brädåkaren är.

P

Pizzaaugust

Guest
Som vädret ser ut nu, iof ett tag kvar så får bydalen Strålande sol och 9 plus grader,

SMagnusson

Ny medlem
Kan lova alla att det kommer bli sjukt roligt!

Får se hur det blir med skjuts ev. buss får jag väl åka..

P

Pizzaaugust

Guest
08.30 går bussen från östersunds busshållplats, går vägen förbi alla skitbyar och typ brunflo och fåker så restiden är ca 1,42 minuter. Framme 10.12
och uppvärmningen börjar ju 10.00 så det är lugnt.

batman

Ny medlem
Bra att du har koll på kommunikationerna pA. gillar det. Isvägen är stängd så man kör antingen över Krokom elr myrviken fast Myrviken blir längre, Välkomna tillen skön dag med sol å snö

vemdalen4ever

Ny medlem
Till Bydalen tar man buss 162 från Östersund! det tar en och en halv timme så kommer man fram! Det går en buss 8.30 från Östersund och den är framme typ 10.

AntonOlsson

Ny medlem
Klasser:
Killar
juniorklass: t om födda 94
Undomsklass: 95 - 93
Seniorklass: 92 - uppåt

E de inte juniorklassen t om födda 95? Eftersom ungdomsklassen är födda 95 - 93?

batman

Ny medlem
juniorklass: t om födda 96
ungdom 95-93
senior 92 o äldre

Tryckfelsnisse har varit framme

Bat

jeppenator

Aktiv medlem
Jusste.. alla som är med och tävlar får liftkort för 150:-, så säg till när ni står i kassan att ni är med och tävlar så blir de billigare :)

P

Pizzaaugust

Guest
jeppenator sa:
Jusste.. alla som är med och tävlar får liftkort för 150:-, så säg till när ni står i kassan att ni är med och tävlar så blir de billigare :)
härligt, hade tänkt dra in imorgon annars och försöka fixa en deal men då behövs inte det.

Vägen från e14 till hallen är värdelös så ta de lugnt om ni vill ha ngt kvar av bilen,

Jag ska försöka ta mig till parken imorgon och hjälpa till att säga hur hoppet ska se ut om jag känner mig bättre i halsen, Finns några önskemål? Hoppet ska ju inte byggas om för mycket men jag tror det blir aningen längre platå och en längre transition på kicken.

mattiasb

Ny medlem
Prioritera en brant kick istället för lång platå så vi får höga hopp, också självklart en lång, bred och brant landning så blir de kanon!

P

Pizzaaugust

Guest
Ska försöka få det igenom, den har varit brant tidigare bara det att sprätten inte varit fördelad på en lång kick utan allt har kommit direkt. Så det vill jag ändra först och främst

D

DanneJibb

Guest
Finns det inga bilder på hoppet? Vill bara se den mindre kicken:)

P

Pizzaaugust

Guest
Dom är där och bygger typ, kan försöka ta kort imorgon kanske,

P

Pizzaaugust

Guest
PNordstrom sa:
gärna så att det är lite step-up liknande :)
Hade den viljan jag med men får se hur mycket tid och snö vi har att jobba med. dom kan ju inte vincha landningarna här så kan inte bli för brant

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp