Bygga om pjäxor tech-insert?

JosefssonE

Ny medlem
Hejsan,

Är ny på forumet och kör idag piståkning men funderar på att skaffa mig ett par Salomon QST 92 att kunna köra lite puderåkning samt kunna ta lite toppturer framöver. Vill gärna inte samla på mig allt för mycket prylar så funderar på om skillnaden på olika bindningar.

Har läst en del om rambindningar eftersom jag inte har pjäxor med tech-insert/king-pin men tänkte kolla om det är värt det i känsla och komfort för att få lättare bindnignar och enkalre att gå med (eller märker man ingen större skillnad) ?? Eller ska jag köpa mig ett par rambindningar.

Har Nordica Speedmachine, köpta förra året. (Skulle ha planerat bättre)

Mvh
Erik

dr_cosmo

Aktiv medlem
Jag skulle inte gett mig in på att modda pjäxorna i ditt fall, om du vill tura lite med de pjäxor du redan har så är nog en rambindning den enklaste vägen framåt.

//R

supercross

Aktiv medlem
Ja enklaste du kan göra och billigast är att sätta på en rambindning. Går att få för ca: 1000/1500kr på köp & sälj.
Att sätta dit tech insert i dina Speedmachine kan kanske vara knepigt få plats med p g a gummi sulan. Känner endast till Pjäxgaraget i Åre/Duved som gör detta, kanske även Alpingaraget. Du får höra med dem om det överhuvudtaget går.

Jag har själv gjort en specialare på mina pjäxor genom att borra ett hål i tådelen och tryckt dit en rostfri axel med dubb borrade ändar. Har faktiskt funkat bra att gå med. Använder Look/ Cast touring bindningar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp