bygga rail utan svets!!

V

Vinne

Guest
HAHah håller med godman ..hitta nån UUUUURBAN RAIL!

TedB

Ny medlem
Jag byggde en 4 meter lång boxrail ida, den blev bra. det tog iof 2,5 timmar. Imorn ska den testas...ska bli såå kul!

jäpp bara ut och sno ett räcke i lämplig storlek.betong fötter finns att sno vid tillfälliga vägskyltar vid nått bygge.

jo trä funkar med sen kan man ju bygga en box med stålkanter funkar mumma

peace!

H

herromega

Guest
Om man skall bygga en rail till skidor.. har sett att det är e bredare eller två stänger brevid varandra.. vad tycker ni.. är rätt n00b på rail så man kanske ska ha två rör brevid varandra? eller?

pettter

Ny medlem
eeh fråga sitter och planerar boxbygge.. hur "fäster" man den i snön? aldrig tänkt på det tidigare, nån som har nån koll?

Danny_Ramone

Ny medlem
du sätter järnrör eller dylikyt som stolpar rakt ner i hörnen av boxens nedre kanter. sen ska det sitta fast bara ni gräver små hål för dom eller så. sen kan ni ju stoppa upp med snö på sidorna v boxen om ni vill... borde också funka.

pettter

Ny medlem
tack.. tar en till fråga när jag ändå håller på, du verkar ju va rutinerad ;) .. tänkte på de sneda eller vad man ska kalla det. när toppen inte är platt, jamenar trycket kommer ju snett i sidan måste man tänka tänka på det i kosntruktionen? nån borde ju veta

mannerstrale

Ny medlem
Bygg en box ist...gjorde jag, men plexiglas påm ovansidan. plus att jag har sågat ner ett träd som är 5 meter, går utmärkt att raila på oxå..

pettter

Ny medlem
aah asså det är en box jag planerar att bygga.. la bara in den här fanns redan typ 3 trådar om typ samma ämne.. Jme har du nån ritning på hur du gjorde den? lite rekomendationer? tabbar du gjorde?

Rastel

Ny medlem
tjena... är inte en så rutinerad på rails, men ni skriver att ni railar på trä funkar de??? pajar det nite skidan???

Snogubben

Ny medlem
Skaffa järnrör, skaffa plankor, bygg en fin liten ställning, borra hål i järnröret, skruva fast. Klart

Karnik

Ny medlem
å glöm inte att plankorna antingen ska vara snodda från en byggplats, lr köpta på bauhaus.
Försök även att bygga upp railen på ett så fult sätt som möjligt så att ingen snor den.

Skurt

Ny medlem
trä, om ja fattat rätt, tar ju bara på kanterna.. o de e ju bara o slipa.. så de borde inte va så farligt..

o "man tager väl va man haver" de e ju bara o slänga ihop ett par plankor o lslaffsa ihop en liten kick.. ska de bara va hemma på gården så behöver de ju inte va oerhört seriöst..

O rastel: oroar du dig för skidorna så köp ett par raka lagg för en billig penning o böj till tailen me lite våld så blir de ett par perfekta lek-twins.. om du inte vill riskera att böja sönder skidorna så värm upp tailen me en varmluftspistol o böj sen till den...

Nån som ska till Branäs över nyår?

Ha de gött :D

Skantz

Aktiv medlem
sno räcken som finns i din hemstad. ta loss dem och frakta hem dem till bakgården din....

U

user35807

Guest
Jag la en 8m lång stege på höjden och la snö som jag hällde vatten på som stöd.

Falkishh

Ny medlem
skaffa nån fet planka och så sågar du av den i typ en halvmeters bitar och sen lägger du en fet planka åvanpå och lappa fast sen väljen du ifall du vill raila på trä elr så skruvar du fast en järnstång elr lämplig plast...

porky

Ny medlem
fråga träslöjden om du får svetsa det får ja o min polare iallfall han har gjort en typp 30 vm bred box av bara järn svetsad ja fick göra en typp 10 cm bred 2 meter lång tilläger att hans blev över 3 meter bara ta emd material till slöjden o svtesa om du får fast vi behöver itne ta med.....så fett rba träslöjdsläarae... måste tillägga ännu en gång att vi får göra rails i träslöjden:D:D

porky

Ny medlem
fråga träslöjden om du får svetsa det får ja o min polare iallfall han har gjort en typp 30 vm bred box av bara järn svetsad ja fick göra en typp 10 cm bred 2 meter lång tilläger att hans blev över 3 meter bara ta emd material till slöjden o svtesa om du får fast vi behöver itne ta med.....så fett rba träslöjdsläarae... måste tillägga ännu en gång att vi får göra rails i träslöjden:D:D

Filleee

Ny medlem
på min gård har ja 1 box av trä, de går men slits snabbt, ett kort rail som en kompis hittade, och en järn STEGE som glider as bra :P

blizzy

Ny medlem
Ja har byggt en box av lastpallar.. bara att välja om man vill ha den 10cm bred eller en meter bred beroende på hur man ställer dem.. funkar riktigt bra..

Skandinaven

Ny medlem
STORA lastpallar och såna stora plaströr man lägger ner i marken för att skydda elledningar. Dom bästa rören som dinns, glider fins och är gjorda för att skydda ledningar från skador om nån gräver lite fel med en grävskopa t.ex. Finns att sno på typ alla ställen var det pågår vägarbete ;) Stapla bygg/lastpallarna på höjden, skruva röret på och plankor längs med marken med stödben för att stötta upp hela skräpet ;) För att ni ska förstå hurdant rör ni ska sno så kan jag rekommendera dom som har en diameter på ca. 15cm.
Rören är rätt så lätta att skruva igenom med borrmaskin eller vad ni vill kalla den, och på grund av de hållbara baterialet så sitter röret som berg med endast ett par skruvar i var dera ända;)

Nastify

Ny medlem

Detta är min box jag har byggt inte riktigt färdig än ska lägga en Playwood skiva (en som är glatt, så det är inte tar emot med skidorna)

Jag har tyvärr inga ritningar som jag kan förse er med men hoppas det här är lite insperation allfall (Detta är en av dom svårare modellerna) jag har försänkt ner dom olika delarna i varandra för att få maximal stablitet..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp