Byggt om mina skidor för sommarbruk!

J0NTIZ

Medlem
Låter bilderna tala för sig själva :)

Ena staven har bromshandtag, den andra gas..

Von_vettet

Medlem
Mer info tack!

Ser sjukt kul ut, funkar det bra eller bara dödsföraktande ångest? ser ut som en liten 50cc cylinder, eller ännu mindre?

cookiedough

Aktiv medlem
Det här behöver du verkligen utveckla vidare!

Ser otroligt farligt ut, men är säkert svinskoj när det funkar.

J0NTIZ

Medlem
Ska inte säga att man har samma kontroll som på snö, utan hjul :P
Att hålla balansen är inget svårt och ju fortare man kör desto mer riktingsstabila bilr dom. Att svänga är halvspännande, vill man svänga mycket så får man saxa, eller försöka luta sig bakåt (framhjulsdrift), gasa ordentligt och spinna.. så kan man slira sig åt de hållet man vill!
Dock spinner man nästan lite för lätt och har man mycket framåtvikt understyr det mycket och det blir ostabilt.
Att ta en oskarp kurva i lite mer fart går ganska bra.
Anledningen till att jag byggde framhjulsdrift var för att om något går åt helvette, så kommer man förmodligen sätta sig bakåt, vilket resulterar i att drivhjulet går i luften och man stannar :cool:

Av det jag har kört hittils kan jag konstatera att man hade nog blivit mindre trött i benen av att cykla :P Spänner mig nog lite för mycket och när man kör i stan med mycket gas/broms sliter det mycket, framförallt på ljumskar.

50cc motor ja! Satt på en minimoto innan, så toppfarten borde ligga på 40-50km/h, men inte riktigt vågat testa det än..

snorkel

Ny medlem
Imponerande! Det är alltså drivning på vänstern och broms på höger?
Isåfall är det nog lämpligt att ta det piano.

J0NTIZ

Medlem
snorkel sa:
Imponerande! Det är alltså drivning på vänstern och broms på höger?
Isåfall är det nog lämpligt att ta det piano.
Broms på ena och motor på andra ja! Kan var skönt att byta efter en stund och ha gas på vänster istället..

johan

Administrator
Imponerande bygga! du får hålla oss uppdaterade här i tråden. Vore väldigt kul att se en video när du är ute och åker.

J0NTIZ

Medlem
Visade upp dem under Chalmers cortege, och fick ett par bilder där ifrån. Så här kommer de! Får se när det blir film.. :)

Bertan

Medlem
Ett redigt fräsigt bygge!!!
Vad är svängradien på ett par sådana lagg?

jeppenator

Aktiv medlem
haha detta är ju fantastiskt, filma en vända så får man se dem in action???

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp