Canadalagg (Ett par riktiga tjockisar alltså)

RikardAndersson

Ny medlem
Då det blir en trip till Canada i vinter så behöver jag nya lagg. Full rocker och rejäl midja givetvis, men känner mej kasst insatt i vilka lagg som gäller. Förslag på detta?

Sägas ska att det vore ju fint om de funka lite i svea också. Sen funderar jag på om det är bättre och billigare att köpa dem over-there?'

Har nån tips så vore det brutalt uppskattat.

Blidee

Medlem
Om jag får leva mina egna skiddrömmar igenom dig lite grann så tycker jag att du ska kolla på PMgear Lhasa Pow. http://pmgear.com/index.php?page=sh...category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=12

Vad jag har hört så är det en sjukt bra allroundskida, 112mm, frontrocker, lite camber, kolfiber(=pop). Vet ju inte hur lång du är men den finns i 191 och 196, är du över 185 så tycker jag att du borde satsa på 196. De kostar ju ganska fläsk men om du ska åka över pölen så blir de väldigt mycket billigare så passa på :)

Bör väl säga att jag inte har åkt på dessa själv men har aldrig nånsin läst en dålig res. om dem.

PNyberg

Aktiv medlem
Vill ha lite mer info om dig innan jag kan rekommendera ngt.
Vikt
Åkstil
Tidigare skidor du ägt/testat och vad du har tyckt om dom
Ska de ha några pistegenskaper?

Att tänka på är att det inte bara är POWPOW i kanada och man bör antingen ha en allroundpuderskida eller 2 par med sig.

Det här blir min 5e tur till Kanada och jag ska ha med mig ett par Moment Bibby 190.
Jag är 187cm 85kg, relativt stark i benen
Gillar allt möjligt. Från att straightlina uppkörd skitsnö, småjibb här och var.
Har tidigare ägt allt från EP Pro (flex som en överkokt nudel) till B-Squad Pro 189 och Head Monster103 (seriöst styva friåkningsskidor). Jag har testat allt från fullrocker till längdskidsspann och kommit fram till att Bibby 190 är (för mig) the way to go.
Medelstyv överlag med lite mjukare tip och tail. Rocker i tip och tail samt 5mm spann under foten. Modern monteringspunkt -5cm och 27m radie.

Dessa kommer jag använda till allt från BC kickers till big mountain tävlingar.

Men det är jag och mina likes det.

Så fyll på med info så ska vi nog kunna ge dig lite tips ska du se :)

Broddan

Medlem
Hur lång är du? Vikt? Hur mycket har du åkt? Och hur åker du? Endast framåt eller även switch i lössnön?
Tycker att du borde satsa på något större än 112 mm om du ska till Kanada.
Völk Kuro, Line EP Pro, Rossignol S7 eller K2 Darkside är sortens skidor du borde kolla på.
Personligen håller jag nog Kuro och Darkside högst. Båda är lättåkta och ger dig garanterat ett brett smile när du surfar fram.
K2 och Line kan du antagligen få bra priser på där borta.
Berätta lite mer så blir det lättare att föreslå en skida.

PNyberg

Aktiv medlem
Broddan sa:
Hur lång är du? Vikt? Hur mycket har du åkt? Och hur åker du? Endast framåt eller även switch i lössnön?
Tycker att du borde satsa på något större än 112 mm om du ska till Kanada.
Völk Kuro, Line EP Pro, Rossignol S7 eller K2 Darkside är sortens skidor du borde kolla på.
Personligen håller jag nog Kuro och Darkside högst. Båda är lättåkta och ger dig garanterat ett brett smile när du surfar fram.
K2 och Line kan du antagligen få bra priser på där borta.
Berätta lite mer så blir det lättare att föreslå en skida.
Darksiden har de ju ändrat rätt rejält till i år. Rockern börjar direkt efter bindningen (om man monterar på strecket) och verkar på så sätt tappat en del allroundegenskaper men vunnit en hel del powpowegenskaper....så det beror ju på vad som prioriteras.

För övrigt Broddan så har du ett löjligt överpris på dina Rotor 106 och jag tror att ingen kommer att köpa dom till det priset?

Broddan

Medlem
Jo jag är medveten om att rockern är väldigt mycket större på årets Darkside men det är ju till fördel i puder samtidigt som det självklart tappar lite på hårdare underlag o.s.v. Beror ju lite på hur mycket han åkt tidigare och så. Jag har inget problem att trycka fast min Kuro i backen iaf.

Ang. Rotorn så är det absolut mycket pengar. Men dom är ju i stort sett helt nya och jag säljer dom ju till ca 40% utav marknadspriset så det är ju inte så illa. Men är ju en svindyr skida från start.
Stöckli är ju trots allt lite utav ett Rolls royce märke :)

PNyberg

Aktiv medlem
Broddan sa:
Jo jag är medveten om att rockern är väldigt mycket större på årets Darkside men det är ju till fördel i puder samtidigt som det självklart tappar lite på hårdare underlag o.s.v. Beror ju lite på hur mycket han åkt tidigare och så. Jag har inget problem att trycka fast min Kuro i backen iaf.

Ang. Rotorn så är det absolut mycket pengar. Men dom är ju i stort sett helt nya och jag säljer dom ju till ca 40% utav marknadspriset så det är ju inte så illa. Men är ju en svindyr skida från start.
Stöckli är ju trots allt lite utav ett Rolls royce märke :)
Må hända men samtidigt ett otroligt bakåtsträvande märke. Fast så mkt som du skriver att de kostar har ju du inte betalt...behöver inte vara Adolf Einstein för att räkna ut det.

Broddan

Medlem
Spelar väl ingen roll vad jag betalt för dom. Inte ens om jag skulle ha fått dom.
Det är ju årets aktuella modell och rekommenderade priser i butiken så det är ju endast fakta.

PNyberg

Aktiv medlem
Broddan sa:
Spelar väl ingen roll vad jag betalt för dom. Inte ens om jag skulle ha fått dom.
Det är ju årets aktuella modell och rekommenderade priser i butiken så det är ju endast fakta.
Maradona skulle ju ha 1,3 mill för sin sketna gamla fake-Porsche.
Nej det är ju en fri marknad när det kommer till prissättning av använda skidor. Så det är fullt möjligt att du behöver ha så mkt pengar för att slita dig från dina älsklingar. ;P

RikardAndersson

Ny medlem
PNyberg sa:
Vikt
Åkstil
176 cm lång
80 kg
Åker väldigt "oortodoxt", men med mycket kraft. Är norrlänning så har åkt hyfsat mycket skidor varje vinter, mestadels i Åre. Kört en sväng i Schweiz och en i Ryssland, där det varit rätt djup snö. Har en lite fetisch för snäv och teknisk skogsåkning. Kör väldigt lekfullt och stundtals hårt. Pistegenskaper är inte så prioriterat, då jag åker så pass oskolat, däremot vill jag att det ska va ruggigt fartstabila.

Har blivit för gammal för att jibba så det är frammåt som gäller. Är själv kollat på Völkl Katana, Salomon Rocker och K2 Darkside. Har tidigare kört på skidor av betydligt smalare modell såsom Völkl V pro och Head Mojo.

Broddan

Medlem
PNyberg sa:
Broddan sa:
Maradona skulle ju ha 1,3 mill för sin sketna gamla fake-Porsche.
Nej det är ju en fri marknad när det kommer till prissättning av använda skidor. Så det är fullt möjligt att du behöver ha så mkt pengar för att slita dig från dina älsklingar. ;P
Nu tycker jag att vi tappar tråden lite. Meningen här var väl att vi skulle hjälpa Rikard med ett par skidor.
Låter nästan som att du är intresserad utav mina skidor men inte vill betala det pris de är satta till. Du kan väl skicka ett meddelande till mig om du känner att saken behöver diskuteras vidare, annars så tycker jag att vi satsar på att rekommendera ett par skidor här istället.

Broddan

Medlem
RikardAndersson sa:
176 cm lång
80 kg
Åker väldigt \"oortodoxt\", men med mycket kraft. Är norrlänning så har åkt hyfsat mycket skidor varje vinter, mestadels i Åre. Kört en sväng i Schweiz och en i Ryssland, där det varit rätt djup snö. Har en lite fetisch för snäv och teknisk skogsåkning. Kör väldigt lekfullt och stundtals hårt. Pistegenskaper är inte så prioriterat, då jag åker så pass oskolat, däremot vill jag att det ska va ruggigt fartstabila.

Har blivit för gammal för att jibba så det är frammåt som gäller. Är själv kollat på Völkl Katana, Salomon Rocker och K2 Darkside. Har tidigare kört på skidor av betydligt smalare modell såsom Völkl V pro och Head Mojo.
Tror att det blir svårt att hitta en skida som har fullrocker och är lättsvängd i skogen samtidigt som den ska vara ruggigt fartstabil. Men någon sorts kombo som har lite av allt borde gå att hitta.
Jag tror att K2 Darkside ändå är ett bra alternativ. Har du gott om pengar skulle jag även tycka att du kan ta en titt på Kästle:s nya modell MX128.

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Broddan sa:
Jag tror att K2 Darkside ändå är ett bra alternativ. Har du gott om pengar skulle jag även tycka att du kan ta en titt på Kästle:s nya modell MX128.
Det är inga problem. Finns SS7, Moment Bibby, Atomic BC 192 cm, Faction Royal som har fullrocker och är fartstabila.

OT: För övrigt instämmer jag med PNyberg angående din annons.. Att den suger med detta priset. Då alla vet att du inte betalr fullpris så kan du gott sänka priset...

Senast ändrad:

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Oooppps glömde det viktigaste..

Kolla på Faty-pus I-rocker där över. En grymt bra och välbyggd skida som har full rocker och funkar kanon både i pist och off pist. Kolla med RobRhino här på forumet då han har den som alldags skida i Sverige(Sälen)

snej

Aktiv medlem
Hasse_Lindborg sa:
Broddan sa:
Det är inga problem. Finns SS7, Moment Bibby, Atomic BC 192 cm, Faction Royal som har fullrocker och är fartstabila.
Fullrocker och tip- och tailrocker är väl iofs inte samma sak?
Är inte meningen att vara petig osv, men om op vill ha fullrocker så minskar juh alternativen rätt drastiskt.

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Nu kommer den här frågan in igen. Vad är då full rocker för dig? För mig så är det en skida med rocker fram och bak.

Finns det några regler som gäller för alla tillverkar angående detta??

josh

Medlem
Jag kör ibland pa ett par K2 Pontoon med duke bindningar. Manga kanske tror det blir besvärligt att tura med dessa men gick upp i rask fart pa Col de Passon(cham) i varas och det gick som en dans. Skidan kanske är lite mainstream om man jmf med tidigare skribenter men jag gillar den skarpt. Tror du även kan fa den väldigt billigt over there.

Broddan

Medlem
Hasse_Lindborg sa:
Enligt mitt tycke så är väl varken Atomic BC 192 cm eller Faction Royal några ruggigt fartstabila skidor. Och 195 cm Ross SS7 tycker väl jag är lite i längsta laget för en kille på 176 cm. Men det beror ju självklart på vad man jämför med. Dynastar Big Dump, då snackar vi ruggigt fartstabila skidor.

Jarle

Aktiv medlem
Broddan sa:
Hasse_Lindborg sa:
Enligt mitt tycke så är väl varken Atomic BC 192 cm eller Faction Royal några ruggigt fartstabila skidor. Och 195 cm Ross SS7 tycker väl jag är lite i längsta laget för en kille på 176 cm. Men det beror ju självklart på vad man jämför med. Dynastar Big Dump, då snackar vi ruggigt fartstabila skidor.
Inte åkt på royale själv men den är ju ruggigt styv så det var lite förvånande faktiskt. Vad tyckte du om dem?

snej

Aktiv medlem
Hasse_Lindborg sa:
Nu kommer den här frågan in igen. Vad är då full rocker för dig? För mig så är det en skida med rocker fram och bak.

Finns det några regler som gäller för alla tillverkar angående detta??
Regler?? Rätt märklig fråga tycker jag då svaret är uppenbart, nej det finns inga regler. Men om det du säger är fullrocker, så verkar det onödigt att ha olika alternativ på era egna skidor. Moment har juh både mustache rocker och det som bara kallas rocker. Båda är varianter på tip- och tailrocker... Kanske skulle detta då ändras till fullrocker??

I mina ögon så är fullrocker just så som det låter, en total avsaknad av "platt" punkt under skidan, exempelvis praxis powderboards. Tänk utseendet på medarna?? (ingen aning om vad det kallas) på en gungstol, rocking chair.
Spekulationer igen, men det känns inte helt långsökt att detta kanske har ngt att göra med namnet på teknologin...

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Så om vi skall gå efter din regel så finns det knappt några full rocker skidor idag mer eller mindre. De flesta är lite platta under foten. Pontoon är ju oxå platta ca 10 cm under foten ;)

Är meningslöst att diskutera vad som är vad då alla har olika namn på det känns det som.

Edit: Mustaschrocker ser ju ut som en mustasch så ;) Och den andra är ju utan camber med rocker.. Men som sagt alla tillverkare har olika namn.

Senast ändrad:

Broddan

Medlem
Jarle sa:
Inte åkt på royale själv men den är ju ruggigt styv så det var lite förvånande faktiskt. Vad tyckte du om dem?
Jag är själv 193 cm och ca 100 kg så för mig tyckte jag att den kändes både för kort i längd och svängradie. Men är möjligt att jag hade gillat den bättre om den hade funnits i runt 195 cm.
Men för en mindre person kan den säkert fungera. Jämför man däremot lite mer rättvist i längd Dynastar XXL i 187 cm vs. Faction Royale 183 cm i styvhet så tycker jag ju att XXL:n är styvare.

snej

Aktiv medlem
:) som jag skrev innan så var det inte meningen att kritisera dig osv och som du säger så är det inte så många skidor som har fullrocker. Sen behöver vi inte diskutera det vidare efter denna post. Eller jo, lite till :)

Vet inte om du håller med mig om att rocker innebär ngn form av omvänt spann.

Om nej, sluta läs och så diskuterar vi inte vidare.

Om ja, hur kan då något vara fullt (rocker i detta fallet) om spannet går åt motsatt håll efter ett tag läs:mustache rocker eller är platt under foten läs tip- och tailrocker med nollspann.

Nu ska jag sluta komma med onödigt diskussionsmaterial, det är juh faktiskt du som är leverantör och inte jag ;-)

edit: skrev detta under din senaste editering...

Senast ändrad:

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Jag är inte leverantör ;) jag är säljare....

Som sagt du skrev det där efter min edit ;) Alla har olika namn på rockerna. Vissa kallar det powder rocker, andra fullrocker, den tredje något annat....

Men kan väl hålal med om att fullrocker borde vara rocker hela vägen men så verkar det inte vara om man kollar på vad leverantörerna säger och ser på skidor med plattspann under.

snej

Aktiv medlem
Hasse_Lindborg sa:
Jag är inte leverantör ;) jag är säljare....

Som sagt du skrev det där efter min edit ;) Alla har olika namn på rockerna. Vissa kallar det powder rocker, andra fullrocker, den tredje något annat....

Men kan väl hålal med om att fullrocker borde vara rocker hela vägen men så verkar det inte vara om man kollar på vad leverantörerna säger och ser på skidor med plattspann under.
Vad säger säljarna då?? ;-)

Äh jag förstår vad du menar och det viktigaste är juh i slutändan att det här med rocker har gjort det roligare att vara på/i snö. Kul f ö att moment har kommit till svea rike. Ska försöka ta mig upp till Åre på testet för jag vill minnas att du skulle vara där med skidorna då. Belafonte skulle vara skoj att testa...

PNyberg

Aktiv medlem
RikardAndersson sa:
PNyberg sa:
Vikt
Åkstil
176 cm lång
80 kg
Åker väldigt "oortodoxt", men med mycket kraft. Är norrlänning så har åkt hyfsat mycket skidor varje vinter, mestadels i Åre. Kört en sväng i Schweiz och en i Ryssland, där det varit rätt djup snö. Har en lite fetisch för snäv och teknisk skogsåkning. Kör väldigt lekfullt och stundtals hårt. Pistegenskaper är inte så prioriterat, då jag åker så pass oskolat, däremot vill jag att det ska va ruggigt fartstabila.

skidor som flyter som korkar, lätta att manövrera och väldigt fartstabila är 4frnts EHP serie. 186an hade nog passat rätt bra :)
Har du möjlighet att ta dig till ngt skidtest i vinter hade vart vart en klar fördel.
Annars så känns det som att EHP186 kan vara kompromissen du söker, och om du vill ha lite mer lek än de så skulle jag även kika på Moment Bibby 184.
Fast det är klart...K2 Darkside och Salomon Rocker är ju mer puderlagg pga deras massiva rocker än vad EHP och Bibby är. Dock ska det sägas att kanada inte bara är vitt guld och glesa skogar. Är en del downdays och då kan det vara lite najs med allround ändå :) aka 110-120mm under foten :P

Jag väger aningen mer än dig är lite längre och skulle väl kalla min stil snarlik din. Efter många testade skidor så tror jag iaf att jag har hittat hem i Moment bibby 190.
Ska bli sjuuukligt intressant att få testa dom :D

Korsbandet

Ny medlem
Vad säger ni om Hendryx Cash is King? Skulle inte dessa vara ett riktigt bra val för vår vän Rikard?
Han är inte allt för lång, 182 borde ju passa fint... lekfulla, fartstabila... :cool:

Senast ändrad:

Jarle

Aktiv medlem
Korsbandet sa:
Vad säger ni om Hendryx Cash is King? Skulle inte dessa vara ett riktigt bra val för vår vän Rikard?
Oskolat men med mycket kraft + Hendryx låter inte som en jättebra idé tyvärr. Hendryx är sjukt bra skidor men jag är tveksam till hur de fungerar för Rikard (kan ju hända att han har grym teknik och i så fall är det ett jättebra alternativ.), det är rätt krävande skidor.

Nu har jag inte jag åkt på cash utan generaliserar hendryxlagg över lag.

Senast ändrad:

havreboll

Aktiv medlem
Tar och snor denna tråd lite.

Har nu velat i 1 månad om vad som ska få följa med mig till kanada och komplettera mina Gotama.
Jag tror att vad jag vill ha är ett par K2 darkside vilket även killarna på alpingaraget rekomenderade (dock plockade dom även fram ett par Armada JJ liknande skapelsern när jag klart sa att jag inte var ute efter BC jibb... (trevliga är dom dock så inget ont där :P))

Hur som haver älskar jag verkligen mina gotama, testade min polares salomon shogun vilka jag avskydde. kändes väldigt "hooky" i tailen vilket jag är rädd att även darksiden ska göra iom dess platta tail. dessutom är det ganska blandade recensioner om darksiden, vissa älskar den andra hatar den så verkar vara ganska individuellt som vanligt.

Så vad tror den blandade expertisen på freeride. 186 cm 84 kg skidåkare som gillar gotaman men vill ha ett bredare komplement för de aldrig sinande bottenlösa dagarna... i revelstoke. Är k2 darkside min följeslagare eller borde jag titta åt annat håll.

åker relativt fort men mest trivs i skogen och har skött försäsongsträningen väl. Tänker hålla skidorna med belagen ner mot jorden men droppar gärna lite lagom klippor.

Megadozer

Medlem
Wow, att val av skidor var ett så hett ämne ;) Själv körde jag på ett par Scott Megadozer i fjol och var jäkligt nöjd med dessa. Skidan är rätt speciell då den är rak och hård ca 1 m under foten men är sen väldigt mjuk i tip och tail. Det gör skidan otrolig allsidig och rolig trotts sin bredd. Passar väldigt bra till pow:et, slush:et och faktiskt till enklare jib. Den funkade faktisk oxå i pisten, men det beror ju mest på att jag är en sju-tusande kille till att åka skidor ;) Har som ni hör haft väldigt mycket kul med skidan. Kan rekommenderas.

PNyberg

Aktiv medlem
havreboll sa:

Har nu velat i 1 månad om vad som ska få följa med mig till kanada och komplettera mina Gotama.
Jag tror att vad jag vill ha är ett par K2 darkside vilket även killarna på alpingaraget rekomenderade (dock plockade dom även fram ett par Armada JJ liknande skapelsern när jag klart sa att jag inte var ute efter BC jibb... (trevliga är dom dock så inget ont där :P))

Hur som haver älskar jag verkligen mina gotama, testade min polares salomon shogun vilka jag avskydde. kändes väldigt "hooky" i tailen vilket jag är rädd att även darksiden ska göra iom dess platta tail. dessutom är det ganska blandade recensioner om darksiden, vissa älskar den andra hatar den så verkar vara ganska individuellt som vanligt.

Så vad tror den blandade expertisen på freeride. 186 cm 84 kg skidåkare som gillar gotaman men vill ha ett bredare komplement för de aldrig sinande bottenlösa dagarna... i revelstoke. Är k2 darkside min följeslagare eller borde jag titta åt annat håll.

åker relativt fort men mest trivs i skogen och har skött försäsongsträningen väl. Tänker hålla skidorna med belagen ner mot jorden men droppar gärna lite lagom klippor.
Du har ju samma dimensioner som jag och jag sj åker på Moment Bibby 190 monterade på strecket som är ca -6cm?? Saken med skidor som ser jibbiga ut är att du får en lätt och lekfull skida som inte dämpar lika fint som ett par köttarlagg, men är enklare att manövrera när det blir tajt eller om du börjar bli lite seg i benen.

En annan skida som jag tror är något för oss som gillar funshapes, men även gillar att åka fort av och till är nya Black Crows Nocta. Har inte åkt den (än) men handflexat. Skidan är betydligt mer åkorienterad än Juliens tidigare skidor. Dvs att den är mer directional än JJ både i flex och i rocker. Skidan ser och känns väldigt välbygda (fick lite Hendryx light känsla på konstruktionen??) och vikten är "midt på traet" som man säger i Norgeland, dvs inte lika pappig och lätt som JJ.

havreboll

Aktiv medlem
PNyberg sa:
havreboll sa:

Du har ju samma dimensioner som jag och jag sj åker på Moment Bibby 190 monterade på strecket som är ca -6cm?? Saken med skidor som ser jibbiga ut är att du får en lätt och lekfull skida som inte dämpar lika fint som ett par köttarlagg, men är enklare att manövrera när det blir tajt eller om du börjar bli lite seg i benen.

En annan skida som jag tror är något för oss som gillar funshapes, men även gillar att åka fort av och till är nya Black Crows Nocta. Har inte åkt den (än) men handflexat. Skidan är betydligt mer åkorienterad än Juliens tidigare skidor. Dvs att den är mer directional än JJ både i flex och i rocker. Skidan ser och känns väldigt välbygda (fick lite Hendryx light känsla på konstruktionen??) och vikten är "midt på traet" som man säger i Norgeland, dvs inte lika pappig och lätt som JJ.
Som det ser ut just nu börjar budgeten se lite tajt ut med all utrustning som skall köpas så lutar nog åt något man kan hitta från förra säsongen. budgeten ligger just nu på max cirka 8500 med hudar och Dukes. Har fått erbjudande om att köpa darksiden för 8 k med hudar och 11/12 års duke. har varit lite inne på Big pen som verkar ganska vettig i sin konstruktion och också fick bra betyg i skidtestet https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=75937. Hur kan de passa i kanada, för mycket sverigeskida?

PNyberg

Aktiv medlem
havreboll sa:
PNyberg sa:
havreboll sa:

Som det ser ut just nu börjar budgeten se lite tajt ut med all utrustning som skall köpas så lutar nog åt något man kan hitta från förra säsongen. budgeten ligger just nu på max cirka 8500 med hudar och Dukes. Har fått erbjudande om att köpa darksiden för 8 k med hudar och 11/12 års duke. har varit lite inne på Big pen som verkar ganska vettig i sin konstruktion och också fick bra betyg i skidtestet https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=75937. Hur kan de passa i kanada, för mycket sverigeskida?
Darkside+dukes+hudar till 8000kr är ett bra pris!

havreboll

Aktiv medlem
Nämnas bör dock att det är 10/11 darkside men 11/12 duke så förra årets skida, dock helt ny. Hudarna skulle isåfall bli "k2" hudar. Funkar de att sätta på andra skidor om man skulle byta i framtiden eller är det "k2 Only"?

PNyberg

Aktiv medlem
havreboll sa:
Nämnas bör dock att det är 10/11 darkside men 11/12 duke så förra årets skida, dock helt ny. Hudarna skulle isåfall bli "k2" hudar. Funkar de att sätta på andra skidor om man skulle byta i framtiden eller är det "k2 Only"?
Dessvärre är det K2 only på de hudarna då de har speciell infästning på tippen som ingen (?) annan fabrikant har.

havreboll

Aktiv medlem
attans då, men det verkar vara bra både nose och tail på de skidorna, kan man slänga på vanliga hudar eller är k2 hudarna så överlägsna på k2 skidor att det är värt det. Dessutom skär man väl hudarna efter skidorna så man inte kan byta iaf?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp