Canon Eos 1000D, Nikon D60 eller Sony DSLR-A300?

D-Nord

Ny medlem
yo!

Jag ska köpa min första systemkamera och undrar vilken av dom ovanstående jag ska välja? Ge gärna possetiv och negativ respons och kanske till och med egna förslag.
tack på förhand.

Läs recensionerna på fotosidan.se. utan tvekan det bästa du kan göra om du ska köpa ny kamera. här på FR rekomenderar folk de kameror de har lol, du kommer aldrig få någon vettig överblick på skillnaderna mellan dem.

Du bör köpa en Nikon eller Canon iaf. Debatten om vilket märke som är bäst är bara larvig, i slutändan blir det ändå samma bilder.

http://www.fotosidan.se/reviews/listcat.htm?ID=76

Jag använder en 400D, den är lik 1000D och är helnöjd i alla fall. Men mitt tips är att inte köpa en kamera för 10 000:- med kitobjektiv till. Köp då hellre en Kamera för 5000-6000 och sen köper du ett lite finare objektiv. För kitobjektivet du får till är inte precis något att hänga i julgranen.
sen rekomenderar jag dig att köpa ett UV-filter till, som dessutom skyddar linsen mot repor och stötar etc...

jag kör på en d60, är väldigt nöjd med den.
man lär sig kameran väldigt snabbt, riktigt enkel med funktionerna, menyerna osv..
håller med theoJ, det blir samma bilder som med en canon.
Och sen är det bättre att satsa på fler bra objektiv så du kan fota mer varierat, med endast ett 18-55 objektiv som exempel så får du väl inte så mycket bilder att hurra över.
kamerahuset spelar inte lika stor roll.

Anledningen till att jag valde d60 är faktiskt slutarljudet som jag personligen tycker är mycket skönare än canon och sonys, något som ger fotograferandet bättre känsla, men det är väl säkert en smaksak..

jag skulle kunna säga att min 30d behandlar ISO-brus 10ggr bättre än en D80, det är guld värt

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp