Canon EOS 350D / EOS Digital Rebel XT

Mattias-J

Ny medlem
Nu är det såhär att jag funderar lite på att köpa en kamera från en affär i NY.

Kameran jag söker är en EOS 350D, men i den affär jag tittat så heter den istället EOS Digital Rebel XT. Är det någon som vet om det är någon skillnad på dessa kameror eller är det bara namnen?

Uppskattar svar från någon som vet, alltså inga gissningar tack.

(och nej, jag kommer inte att skeppa hit den med något företag så tull och moms och så är inget problem som jag behöver tänka på vid ett eventuellt köp).

/Matte

Johansskidor

Ny medlem
Hej!

Det är precis samma kamera. Rebel XT heter den utanför Europa. Kolla in Sonys Alfa 100 annars. Inte så mycket dyrare, men lite modernare och inbyggd antiskakfunktion i kamerahuset. Har inte provat själv men den är en fortsättning på Minoltas Dynax-serie och den var grymt schysst.

Bukdan

Ny medlem
Jag köpte själv en Rebel XT i NY, Det är som Johanskidor säger samma kamera. Nu har dock Canon precis lanserat en updaterad EOS 400D som jag inte riktigt vet vad den heter i NY. Propsa på reapris på Rebel/350D då den lär reas snart.

Mattias-J

Ny medlem
Tackar för svaren.

Låter intressant med eventuellt reapris. Mitt köp, om det blir av, kommer att ske i november så det är ju ett litet tag kvar. Bara att vänta och se vad som händer med priset då.

Edit:
Såg nu att Canons 400D heter Digital Rebel XTi och det som verkar vara den största skillnaden är att denna nya modell har 10,1 Megapixel istället för 8. Dessutom verkar den vara lite bättre i allmänhet. Den har även förärats ett pris på ca $150 mer än sin sin föregångare.

Aja, det blir till att fundera och räkna ut vinterns budget.
Hursomhelst, tack för hjälpen än en gång.

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp