Catski borga eller kittel?

Hej
Har någon erfarenhet av catski i borga och kittel. Skillnader mellan dem? Var får man mest för pengarna? Höjdmeter? Vilken typ av fjäll? mm mm

Skriv gärna en rad om dina erfarenheter :)

Lowe71

Aktiv medlem
Skulle starkt rekommendera Borgafjäll om du ska åka catskiing.
När det gäller fallhöjdsmeter så är det inte mer att man om man har gott om tid kan tura lika mycket på en dag men det är såklart bekvämare att åka pistmaskin upp. I Borga kan man för en billig peng tolka upp till Klöverstugan och sen gå på egen hand därifrån.
Det är frågan om ca 300-500 fallhöjd i varje åk både i Borga och Kittel.

Senast ändrad:

aiaitt

Ny medlem
Borga all the way! Du utgår från toppstugan som Lowe sa, sen har du väldigt nära till båda klöver topparna och Jenjen. Kan varmt rekommenderas!

Danne65

Ny medlem
Hej! Jag äger och driver Kittelfjäll Skilodge som kör Catski i Kittelfjäll. Förra året körde vi ca 20 turer och en gång utav dessa såg vi några skotrar på avstånd. Skoteråkarna har aldrig påverkat skidåkningen och kör inte på samma platser där vi åker catskiing. Skotrar finns på alla fjäll där det är tillåtet att köra motorfordon, dvs catski, skoter etc. Välkomna upp för grym skidåkning! 45 cm puder kom under helgen. Vänligen Dan Forsslund

Lowe71

Aktiv medlem
I Borgafjälls catskiingområde är det inte tillåtet med skoter annat än på leden upp till Klöverstugan.
Mekaniserad skidåkning är ett otyg som tillsammans med skotrarna ödelägger nöjet med att färdas i fjällen vintertid.

Senast ändrad:

Danne65

Ny medlem
Hej Lowe,
Eftersom jag jobbar med Catski och äger företaget så vet jag hur det ser ut på fjället när vi kör och skotrar har aldrig varit något problem, se mitt tidigare inlägg. När åkte du Catski med oss? Du verkar inte så vänligt inställd till mekaniserad skidåkning generellt. Vi har fått otroligt positiv feedback av våra gäster och alla är supernöjda. Som företagare blir jag lite orolig när folk kommenterar vår verksamhet och som kanske aldrig ens har åkt med oss och inte har någon erfarenhet av det. Vet inte om du har åkt med min Catski, men du är välkommen att ringa mig med synpunkter och kommentarer. Mitt telefonnummer finns på vår hemsida kittelfjall.se.
Vänligen, Danne

Lowe71

Aktiv medlem
Nu har jag tagit bort mina spekulationer om eventuell skotertrafik i Kittelfjällsområdet. Folk får istället bilda sin egen åsikt men faktum kvarstår, i Kittelfjäll är det fritt att köra skoter i dom områden det bedrivs catskiing, i Borga är det inte det.

Senast ändrad:

dolck

Ny medlem
Danne65 sa:
Hej Lowe,
Eftersom jag jobbar med Catski och äger företaget så vet jag hur det ser ut på fjället när vi kör och skotrar har aldrig varit något problem, se mitt tidigare inlägg. När åkte du Catski med oss? Du verkar inte så vänligt inställd till mekaniserad skidåkning generellt. Vi har fått otroligt positiv feedback av våra gäster och alla är supernöjda. Som företagare blir jag lite orolig när folk kommenterar vår verksamhet och som kanske aldrig ens har åkt med oss och inte har någon erfarenhet av det. Vet inte om du har åkt med min Catski, men du är välkommen att ringa mig med synpunkter och kommentarer. Mitt telefonnummer finns på vår hemsida kittelfjall.se.
Vänligen, Danne
Tvivlar inte någonstans på huruvida ni är ett seriöst företag eller inte. Vet lika lite om catski och allt vad det innebär. Vet dock att en googling på catski ger många träffar på er (catski i kittelfjäll) och en massa SKIT rent ut sagt som inte alls passar seriösa företagare. Ni kanske borde se över vad som förknippas med er över nätet.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp