Chamonix säsongen 15/16

idastahl1

Ny medlem
Hej! Jag och två polare till är sjukt sugna på Chamonix i år, söker även lite roomies att dela boende med! Var förra året i St Anton men vill nu testa något nytt. Men vi behöver nu lite råd, vart vill man bo? Någon som har några schyssta nummer till olika hus eller liknande? Jobb?

Senast ändrad:

Pallet

Ny medlem
Tror ni gör helrätt i att satsa på Cham i år, det är en grym liten stad.

Jag letar också delat säsongsboende där, vi kan ju höra av oss om nån hittar något och har rum att fylla ut :)

prinsguldlock

Ny medlem
Ska oxå ner i år(själv) o söker samma som er. Kanske vi kan få ihop till ett litet kollektiv :D Ska försöka få tag i jobb innan jag drar ner men annars blir det nog åka tidigt och försöka leta på plats..

Varit där två ggr och då var det jävligt schysst med lokaltrafiken i dalen, finns pendeltåg som går hyfsat ofta minst till sent på natten och bussar som går ännu längre så tror man klarar sig bra oavsett var i dalen man bor.

Men klart det är smutt att bo nära liften.. Bor man i själva staden Chamonix så får man ta bussen alternativt gå rätt långt för att komma till systemen då den inte ligger i direkt anslutning till nåt av dem. jag bodde i argentiere när jag var där och då var det bara knalla ett par hundra meter till närmsta o bästa systemet, grand montets. Det är alltså en liten by som ligger 5-10 min bort från cham med tåget.

Jakobkullberg

Ny medlem
Någon skön människa i st gervais eller nära som vill hänga någon dag. Spelar hockey här och engelskan på fransmän är inte den bästa. Så blir oftast många deppiga dagar!

Skriv vid intresse :)

MiaC

Ny medlem
Hejhej! Jag och en tjejkompis ska också ner till cham under säsongen så om någon har hittat boende och behöver folk att dela med är det bara att höra av sig! :) :)

julenjulia1000

Ny medlem
Hej! Jag ska också åka till Chamonix och är super intresserad av att dela rum :) Om jag hittr nåt, kanske jag behöver roomies. Om vi inte bor tisammans, så kan vi väl ändå ses! :D Sjukt taggad!

pjhsvensson

Ny medlem
Hallå! Lutar för min del åt Chamonix i vinter och är på jakt efter boende! Om någon har en plats över eller får nys om något så är jag intresserad! :) Hör gärna av er! :cool:

Hannes1887

Ny medlem
Behöver någon roomies får den gärna höra av sig! Jag är en vanligtvis sjukt glad, lite för festsugen (men ändå den som är uppe först på morgonen) skidgalen, snubbe som verkligen måste hitta ett boende. Hör av er, please. :)

Pjotor

Ny medlem
Hej! Jag är också riktigt sugen på att åka ner till Cham över säsongen, sitter just nu i Västafrika på en knackig internetlina så boende kollandet går långsamt. Om någon har en plats över för en stackars soldat så är jag intresserad :)

Lenrik

Ny medlem
Hej!
Har kommit i kontakt med hyresvärden jag hade förra året ang grannlägenheten till min förra. Det är verkligen ett drömläge, ligger på huvudgatan, 3min gång till brevents barnlift, 2min till skidbussar. 10m till super u matbutik. Riktigt fräsch lägenhet på 60kvm, huserar 4 personer. 10000€ i hyra för hela vintern.
Jag söker nu alltså rumskompisar till denna pärla, eftersom att det är ganska tätt inpå säsongen så känns det som att det börjar bli bråttom så hör av er asap, typ :)
Ha de gött
Henrik

sofiiaa

Ny medlem
Tjaa
Letar också efter folk att bo med i Chamonix! :)) är på att dra ihop till ett kollektiv om några är på! :)
/Sofia

tildeg

Ny medlem
Hej! Jag letar också efter boende till vintern så om det är någon som har en ledig plats får ni gärna höra av er! Jag är en 20-årig tjej från Stockholm som har gjort en säsong tidigare :)

nelstj

Ny medlem
Hellu! Vi fick tyvärr ett avhopp i vår lägenhet i sista sekund, vi är 1 tjej och 2 killar så söker främst en till tjej. Lägenheten är inte så stor men ligger väldigt central och har allt man kan tänkas behöva! Skicka pm om du vill veta mer :)

agren

Ny medlem
Hej,
Precis som alla er andra letar jag boende i Chamonix för säsongen 2016! Jag delar gärna boende med andra och tänkte därför höra om det är någon annan som är inne på samma spår? Jag är 27år, arbetar som sjukgymnast men planerar nu att ta en paus från detta för att kunna göra säsong! Jag är van att bo i kollektiv och har lätt för att komma överens med alla sorters människor :)
Bara att höra av sig om intresse för att dela boende finns!

Senast ändrad:

Rentschler

Ny medlem
Tjena!

Jag har ett flyg bokat, enkel resa ner till Chamonix 16 november och har endast boende till början av december, när säsongen drar igång. Jag fyller 20 i vinter, kommer från Skåne och gör en säsong nu innan jag börjar på universitet.

Jobb är löst men jag tänkte kolla här efter tips på boenden. Jag delar gärna lgh eller hus med flera om någon har plats men jag kan även ta emot tips för en s.k studio (1a)! :)

Folkee

Ny medlem
Bonsoir! Vi har hyrt en superfin lägenhet för sex personer i Chamonix i vinter. Tyvärr kunde inte den sjätte personen hänga med och därför finns det en extra plats. Lägenheten ligger ovanför baren MBC med balkong mot Mont Blanc och har allt man kan behöva. Vi har tillgång från 4 januari till 24 april och kostar totalt 15 000 €. BONUS: Lägenheten kommer mer öppen spis och fem mysiga roomies = garanterat bra vinter!

/Oscar Walde

Antonthorin

Ny medlem
Vi är tre stycken som ska köra bil ner till Chambam, vi kommer att köra en minibuss med ett stopp i Berlin! 26e november lämnar vi Göteborg och drar ner till Helsingborg över en natt och sen vidare mot Berlin och till slut anländer vi till Chamonix den 29e November. Vi har plats för tre till om det är så att någon/några ska ner och helt enkelt vill ha kul, säg till om ni är sugna så ska det bli en kalastrip!

(Resan är betald så ni behöver bara fickpengar till allt sköj i Berlin)

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp