Chamonix säsongsstart?

marialundin

Ny medlem
Chamonix säsongsstart?
Planerar en resa ner till chamonix i slutet av maj och undrar om liftarna körs som vanligt för downhill entusiaster eller om man måste vänta någon månad?

Tacksam för svar!

M

MikeMike

Guest
Chamonix säsongsstart?
Chamonix är väll inte det bästa valet för DH cykling, har du möjligheten skulle jag rekomendera att du åker till Les Gets i stället.

Micke

marialundin

Ny medlem
Chamonix säsongsstart?
MikeMike sa:
Chamonix är väll inte det bästa valet för DH cykling, har du möjligheten skulle jag rekomendera att du åker till Les Gets i stället.

Micke
Jo jag vet men jag har möjlighet att hänga med några kompisar ner till cham, du vet inte när säsongen börjar där, eller i les gets?

Eric_W

Aktiv medlem
Chamonix säsongsstart?
LesGets öppnar i mitten/slutet av juni tror jag! Cham borde inte vara långt efter.
Grymt bra åkning i LG förövrigt, man har verkligen lagt tid på bra spår för dh.
Grannbyn Morzine är snäppet ännubättre! Riktiga DH-spår med kvallite. Rekomenderas!

Peter_K

Ny medlem
Chamonix säsongsstart?
Stämmer att Les Gets öppnar två liftar i mitten av juni. De andra liftarna där och i resten av Portes du Soleil öppnar sista juni. Har tyvärr ingen aning om vad som finns att åka på i Cham och när de kan tänkas öppna det som finns.

DennistheMenace

Ny medlem
Chamonix säsongsstart?
Cham öppnar i mitten av juni, Les Gets blir man trött på efter 2 h. Det ända man blir trött på med cham är attityden från compagnie mt blanc. Men nu verkar det vända det är snack om att bygga veldrome kurvor ner mot valrocine. Har ni varit där och cyklat innan?

marialundin

Ny medlem
Chamonix säsongsstart?
jo var i cham och cyklade le tour i september forra aret, grymt fint! nar tror du man satter igang och bygger detta da? kanske battre att fara och cykla pa hosten igen!

Eric_W

Aktiv medlem
Chamonix säsongsstart?
DennistheMenace sa:
Cham öppnar i mitten av juni, Les Gets blir man trött på efter 2 h. Det ända man blir trött på med cham är attityden från compagnie mt blanc. Men nu verkar det vända det är snack om att bygga veldrome kurvor ner mot valrocine. Har ni varit där och cyklat innan?
Missat alla shyssta skogspår i LesGets och Morzine?
Låter som du legat och kört lite för mycket i alla sönderbromsade a-lines.

Har aldrig vart i Cham, inga som kan länka lite bilder därifrån?

DennistheMenace

Ny medlem
Chamonix säsongsstart?
marialundin: Jag vet inte, skulle gissa på att det är chamonixlegend snubbarna som jobbar på den. Jag tycker sensommaren i chamonix är den bästa tiden för dh varmt men inte stekhet och inte så mycket folk på bergen.

Eric W: Jag har kört skogsåk i Les gets men har bara varit där typ 3 gånger så jag kan ha missat en del.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp