Champoluc

zzzgreen

Ny medlem
Hello. Ska till Champoluc, Italien, och vill gärna veta var på berget man ska bege sig för att få pumpa ospårad midjedjup puder.

TedB

Ny medlem
tjaa.
jag å en kompis var i champoluc föra sportlovet. då snöade det visserligen inte mkt så det blev inge puder. men jag kan tänka mig att om det dumpar lite snö så finns alla möjligheter att få pumpa en hel del puder. det finns hur mkt ytor som helst bara i champoluc å vill man vara änu extremare kan man åka över till alanga som sägs ha en av alpernas grymaste offpist. men faller d dåligt me snö finns ändå gryyma carving pister. det ända negativa är att det är lite litet//ted

aldencj

Ny medlem
Du vill inte missa Alanga kan jag säga (om du åker bra). Alanga är nästan som La Grave...

Ska du vara i Champoluc hela säsongen? Vi är några som kommer bo i granndalen Gressoney. Går ju säkert att samordna lite åkning isåfall...

Jag kan rekomendera Polvere Rossa som går att köpa via e-post för 23€ har mailadressen nånstans, men den finns om du söker här på forumet.

Däri finns det mesta från enkel off-piste till extremskidåkning alá fartränder-i-kallingarna-åk!

hör av dig till mig om du inte hittar mailadressen så letar jag upp den... eller om du är där hela säsongen... eller nåt...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp