Cmd The Wizard

Cmd The Wizard
Någon som hunnit provköra? En snabb handbesiktning av 189:an gav onekligen mersmak, men jag lyckas inte hitta en enda recension...

Bavendal

Ny medlem
Cmd The Wizard
Har kört dem och håller med, väldigt sköna. Väger i princip ingenting och jag jämnförde dem med Atomic Benchetler som jag kör på dagligen. Nästa gång jag köper skidor kan det mycket väl bli ett par cmd. Trevliga killar som tillverkar dem också.

Cmdskis

Ny medlem
Cmd The Wizard
Kul att du är intresserad!
vi på cmd är riktigt nöjda med att dom inte alls har den känslan av att vara stora som man lätt kan få.
dom är testade i alla förhållanden och teamet ger tummen upp och feedbacken från skidtesterna
som vi varit på har också varit riktigt bra vilket känns kul.

alla butiker som vi finns i har kört skidorna, utom möjligen alpint. skidsport i åre är testcenter så där finns dom att prova.
alla dom borde kunna ge dig ett utlåtande.

Senast ändrad:

MnO

Aktiv medlem
Cmd The Wizard
Jag, MarkusO, kryss-Jon och PNyberg har kört på dom och kommer med ett försenat, men sedvanligt omfattande skidtest inom några dagar. Där jämförs Wizard med ett stort antal andra skidor på marknaden.

Sveda

Medlem
Cmd The Wizard
Har endast klämt på dom, dom var iaf mjuka för dom som gillar det :)

Cmd The Wizard
Toppen, tack för svaren. Var på Alpint i Stockholm och fastnade för shapen på Wizard (och vikten, toklätta). Blir till att testa vid nästa besök i Åre.

miol11

Aktiv medlem
Cmd The Wizard
Klämde också på dom igår på Alpint och kom fram till samma slutsats som du Sveda_och_verk mjuka!!........ inte min "påse" alls egentligen, men dom skulle vara intressant att testa.

Senast ändrad:

Cmdskis

Ny medlem
Cmd The Wizard
luras inte av handflexen, det här är från testningen av wizard bland annat
prova gärna, de är kul att höra vad alla tycker.

Senast ändrad:

erik_lagg

Aktiv medlem
Cmd The Wizard
Har skaffat ett par Wizard 189 långa till i år (sista modellen). Har provat dem en dag i pist och jag är nöjd. Mycket lekfullare än q115 som jag körde på förra säsongen. Har kommit fram till att jag gillar lätta, breda skidor med svängradie runt 20 meter (dessa har 19). Enda tveksamheten just nu är väl om bindningen skulle ha monterats annorlunda. Nu sitter det på rekommenderat vilket är ganska nära mittmonterat. Hur har andra gjort? Funderar på att flytta bak 2 cm. Jag kör högst gubbjibb och lite mindre dropp utan tricks när andan faller på så jag behöver inte ha mittmonterat för jibbandets skull. Det jag reagerade på var att skidorna kändes lite överstyrda ibland i högre fart (vilket iofs också kan komma sig av för mycket plöstryck). Är det kanske överlag så att skidor blir lite lugnare vid bakmontering, eller?

erik_lagg

Aktiv medlem
Cmd The Wizard
Jag får fortsätta diskutera med mig själv... Nu har jag flyttat bak 25mm till strecket traditional. Blev perfekt för mig. Mycket lugnare skida.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp