Custom topsheet

TellyHelly

Medlem
Custom topsheet
Jag tänkte måla om mina Hippy Stinx. De har förborrade hål för bindning, så det är runt 8 hål som jag inte använder till den bindning jag har på nu.

Måste jag tejpa för hållen om jag ska måla på skidorna? Annars kanske det kommer in färg och så kan man inte använda de hålen senare? Eller är det kanske smartast att sätta i skruvar i hålen?

Jag vet att det finns många inlägg på forumet om vilken färg man ska använda och hur man ska gå tillväga när man målar/lackerar om skidor. Men inga svar känns helt vettiga. Är det någon som vet exakt vilken färg som funkar bra och inte flagnar? Eller är det helt omöjligt att få det nya topsheetet man lägger på att hålla?

ekdahl

Ny medlem
Custom topsheet
hade nog för säkerhets skull kört med skruvarna i även fast jag är rätt säker att skruvarna skulle gå i rätt lätt att skruva i med lite färg i.

sen angående lack/färg är nog det bästa att kolla upp med ett färgbolag/färghandlare som vet lite.

Grilljanne

Aktiv medlem
Custom topsheet
Tjenna, använder en gammal tråd..

Har ungefär samma fråga som trådskaparen angående omlackering av skidor. I mitt fall gäller det dock bindningar.. TÄnkte bara höra om det är någon som har någon erfarenhet av omlackering av bindningar eller som kan komma med tips på vilken typ av färg man bör använda? Borde väl antagligen behövas någon typ av färg som fäster riktigt bra och som inte flagar bort i första taget? Någon som vet eller har erfarenhet av detta?

Ska även säga att det inte rör sig om en helt nya omlackering (en ny färg) utan endast "påbättring" av den gamla färgen (svart).

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp