Dags för nya pjäxor

HampZz0n

Ny medlem
Hej , nu var det dags igen för att investera nya grejer för denna säsong och nu är det pjäxor som ska inhandlas, vet att det bästa är att gå till butik och testa istället för att fråga på ett forum och jag ska till alpingaraget idag men vill ha lite förslag innan jag går dit.

*åker allt , är allround åkare

* har breda fötter

*är 185 lång och väger 86 kg

MVH

Primary

Ny medlem
Nordica Ace Of Spades! Har dem själv, nyinköpta i år, så har inte testat dem än i backen! men det ska tydligen vara en riktigt bra freeridepjäxa har jag hört :)

Edit: har också relativt breda fötter!

Senast ändrad:

Berges

Ny medlem
Salomon quest max 120, går att utvidga bra vilket är najs för oss med tjocka fötter ;)

HampZz0n

Ny medlem
Tack för förslagen, har läst lite och och full tilt booter och Nordic ace of spades ser lovande ut.

HampZz0n

Ny medlem
mholm sa:
Japp har läst den tråden, men riktigt så breda fötter har jag inte dom pjäxorna jag har nu har varit sköna sen jag köpte dom har aldrig haft ont vet dock inte hur breda dom är och vad dom heter men det är ett par head orange/svarta 2 år gammla.

Senast ändrad:

makeasound

Ny medlem
Primary sa:
Nordica Ace Of Spades! Har dem själv, nyinköpta i år, så har inte testat dem än i backen! men det ska tydligen vara en riktigt bra freeridepjäxa har jag hört :)

Edit: har också relativt breda fötter!
Är inte den mer lagd åt freestyle?!
Patron är väl snarare år freeride? Likväl firearrow?

Ahlback

Ny medlem
Trodde att full tilt inte var så breda, kanske olika på olika modeller?
Jag har inte smala fötter som jag kommer ihåg iallafall...

HampZz0n

Ny medlem
Duffis sa:
HampZz0n sa:
Vart ett par salomon spk 100 2013, dom passade mina fötter bäst och var riktigt sköna.

https://www.freeride.se/prylar/pjaxor/2013/salomon/spk-100.html
Fast nä?
Tyckte dom på Alpingaraget att det skulle vara en bra allround pjäxa?
Alpingaraget sa att de var en jibb pjäxa men som funkade rikigt bra sol allround. Jag fick pröva massa olika tex nån dalabello , ace of spades var slut i min storlek.

Sa att jag bara åkte offpist o park

Senast ändrad:

Duffis08

Ny medlem
HampZz0n sa:
Duffis sa:
HampZz0n sa:
Vart ett par salomon spk 100 2013, dom passade mina fötter bäst och var riktigt sköna.

https://www.freeride.se/prylar/pjaxor/2013/salomon/spk-100.html
Fast nä?
Alpingaraget sa att de var en jibb pjäxa men som funkade rikigt bra sol allround. Jag fick pröva massa olika tex nån dalabello , ace of spades var slut i min storlek.

Okej.

Återstår att se. Jag har nämligen likadana och tror inte att dämpningen i pjäxan kommer vara så härliga i "vanlig" åkning men vem vet.
Som tur är har man två par pjäxor om dom endast duger åt park :D

HampZz0n

Ny medlem
Duffis sa:
HampZz0n sa:
Duffis sa:
Fast nä?

Okej.

Återstår att se. Jag har nämligen likadana och tror inte att dämpningen i pjäxan kommer vara så härliga i "vanlig" åkning men vem vet.
Har du testat pjäxan eller tror du bara att den inte kommer vara skön i pisten? , jag tror den kommer funka bra även i pisten faktiskt . Jag har okså ett par extra till pisten om den inte skulle funka.

Senast ändrad:

Charlz

Ny medlem
HampZz0n sa:
Duffis sa:
HampZz0n sa:

Okej.

Har du testat pjäxan eller tror du bara att den inte kommer vara skön i pisten? , jag tror den kommer funka bra även i pisten faktiskt . Jag har okså ett par extra till pisten om den inte skulle funka.
Har läst en del recensioner om SPK 100 och Pro. Dock från andra sidan Atlanten. Men ska tydligen vara en riktigt bra Allroundpjäxa, men med inriktning på park. Så det är väl klockrent för dig.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp