Dator problem: No signal på skärmen

Tja Tja!

Det är så att det är problem med min datorskärm.
Jag skulle ändra skärm-upplösningen på ett spel då den dog. Det klickade till så där som det brukar göra när man ändrar upplösningen, men skärmen "startade" inte igen.

Så jag höll in "on" knappen och startade om daton. Men det står No Signal på skärmen. Lika som det gör när VGA (eller DVI) kabeln inte är insatt i datorn. Har bara VGA uttag i datorn så har ingen möjlighet att prova med DVI

Har provat med en annan skärm och med att kopplatt ur allt annat (USB , Nätverkskablar osv) från datorn men det står fortfarande No Signal på skärmen.

Har googlat runt lite på vilka knappar man trycker på för att återställa bios i windows 7 men har inte hittat nått.
Nån som vet?

Hjälper det äns att återställa bios? Kan man återställa bios utan att se nått på skärmen?

Vet att detta kanske inte passar in på det här forumet, men fick lite panik då det är lillebrorsans dator och han blir nog lagomt lack imorn när han vaknar när han ser att datorn inte funkar som den ska.

Så skulle någon datakunnig kunna hjälpa mig med detta?
Tacksam för snabba svar!

Jibberisch

Aktiv medlem
Tja

Det där är ett jävla gissel. Windows är överlag så instabilt att det kan vara vad som helst som pajjat egentligen. Men jag skulle gissa på att det är dina drivare som ballat ur. Och då är det tveksamt att återställa BIOS skulle hjälpa. BIOS brukar ha med moderkortet och dess inställningar att göra? (Nu är jag lite ringrostig och det var ett tag sedan jag satt med sådant.)

Har du provat att starta om datorn i "felsäkert läge"?

Okej, man tackar. Ne det har jag inte. Men då jag är helt kass på datorer så. är det bara att knäppa på datorn och hålla in f8 ? ^^

Senast ändrad:

emildysholm

Ny medlem
det blev nåt sånt på min förra dator också :S:S tror det står no signal sen startas den bara om ://

Erik

Aktiv medlem
När det blir så brukar jag sätta in grafikkortet i ugnen på 200 grader i 6 minuter. Ja jag är seriös.

F-T

Medlem
Vet inte så mycket om datorer men du borde ju kunna göra en systemåterställnig, för datan brukar placera ut nya``points´´ innan man istallerar ett program tror jag. Det ska finnas nån genväg för det typ hålla inte enter nån minut eller nåt sånt. Kolla på Youtube.

SverigeTomten

Ny medlem
Låter som grafikkortet har gått sönder.
Köp en ny.

Jag rekommenderar Nvidia 220 om du kör medelkrävande spel såsom Half-life2 serien.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp