Davos/Schweiz vintern 08/09?

ecco87

Ny medlem
Nu har jag fått jobb och har boende i Davos.
Jag kommer göra min första säsong någonsin, kommer jobba som kock i en restaurang som ligger mitt i backen.
Vet att det kommer finnas några svenskar som kommer jobba på samma restaurang som mig, och hoppas på att dessa har FR. Skulle vara kul att lära känna varandra lite innan, kanske kunna åka ner sammtidigt.
Eller om det är några som kommer vara i byarna runt omkring lr. i Davos.

Åker ner runt den 13 dec och åker hem någon gång mellan 1-25 april beroende på snö tillgången och hur länge jag jobbar. Har hittat billigt flyg, kostar endast 700 kr + för special bagage.
Någon som vet om det är dyrt att köpa skidor nere i Schweiz?

Nu är det mycket som ska fixas hit och dit. Ska bli skönt att säga upp mig från mitt skit jobb, jag kommer gå med ett stot leende på läpparna till chefen när jag ska lämna in min uppsägning =)

Så några brode det ändå finnas som kommer vara runt omkring =)

kalle188

Ny medlem
köp skidor från conrad... slipper skatten om jag inte har helt fel(när du bor i schweiz). Annars e det samma priser som i norden...

H

Hasse

Guest
kalle188 sa:
köp skidor från conrad... slipper skatten om jag inte har helt fel(när du bor i schweiz). Annars e det samma priser som i norden...
Mycket billigare än i Sverige med skidor i Schweiz..

//H

kalle188 sa:
Slipper skatten, stämmer väl inte riktigt.....du fàr en lapp i brevlàdan lite senare med en schweiszisk skatteinbetalning om du beställer saker fràn tyskland. Endel företag säljer sà mycket till schweiz att de kan ha det inbakat i frakten ibland.

Det är som hasse säger, billigare i schweiz än i sverige.

ecco87

Ny medlem
Okej, då har jag löst den frågan så får jag se hur jag gör. tack så mycket!

Tur att man har gratis liftkort iaf, så det blir lite billigare =) Mycket saker ska handlas och fixas inför resan. Men kul ska det bli!

Det var juh några som sökte jobb i en tråd där en restaurang sökte folk till Davos. Ingen av er som ska jobba där heller?

ecco87

Ny medlem
okej.

Wow, äntligen efter 30 min samtal med SAS fick jag svar på min fråga att man fick ta med sig 2 par skidor i Dakine´s dubbelfodral, bara att jag kanske får pröjsa dubbla priset (600 spän T&R) Så då har jag löst den frågan. =)
Hoppas bara det tjejen sa att korrekt, hon ringde iaf till sin support och fick det svaret. Annars blir det hus i helvetet sen =)

Är ett planerings freak som vill ha allt under kontroll, lr. så gott som iaf =)

Senast ändrad:

kalle188

Ny medlem
Hasse sa:
kalle188 sa:
Mycket billigare än i Sverige med skidor i Schweiz..

//H
Inte om man tillbringat en vinter i Zermatt (där ägarna totalt glömmt ordet rek säljpris) sen ang skatt så har jag inte fått den ännu (brevet alltså)

mache

Ny medlem
Jag var där den gågna säsongen. Mycket skönt ställe.
Spana in baren Top Secret, alla locals hänger där. Ganska liten ort, så man lär känna dem flesta kidsen rätt fort.
Hoppas du får lika bra snö som vi hade!

ecco87

Ny medlem
mache sa:
Jag var där den gågna säsongen. Mycket skönt ställe.
Spana in baren Top Secret, alla locals hänger där. Ganska liten ort, så man lär känna dem flesta kidsen rätt fort.
Hoppas du får lika bra snö som vi hade!
Ska försöka lägga det namnet på minnet =) Får se hur mycket man hinner vara nere i byn, bor på restaurangen så tar mig inte ner på kvällarna. Men kommer ev ha extra rum nere i byn som vi kan få låna. Så lite besök lär det iaf bli på krogarna =)

Senaste inläggen

Topp