Den mest kompletta skidåkaren?

N

nille

Guest
Vem anser ni vara den mest kompletta skidåkaren? Och varför? =)

Pierre Tardivel!

Om gubben åker Aig du Midis nordsida varje dag under en vecka för att bevisa för oss "extremwannabees" att det åket bara är en "walk in the park" så kickar han skiten ur de flesta småjibbers och sportextremåkare.

heja_skidor

Ny medlem
Bode Miller är bäst i världen alpint, alltså e han bra i puckelpist och offpist också, han brukar också ibland skolka från träningen å jibba istället. han sätter massa svåra sjuka trick där med. Att säga att jon eller henke är iofersiej snällt mot dom men i själva verket fel!

Clenny

Ny medlem
Jon olsson!
utan tvekan! han vann väll typ extrem nm i riksgränsen eller nått i fjol va? o alla red bull o Xgames o grejer....henke kommer altid att vara den ständiga tvåan....om en snar framtid så kommer ju jacob wester att klå henke i jibbing.....

Nojlas

Ny medlem
Jag skulle föreslå mig själv som den mest kompletta skidåkaren!
Framlänges och baklänges. Pist, park och puder. Big Mountain & small mountain.
You name it, I ski it!
Dessutom säljer jag skidor, hyr ut skidor, meckar med skidor och lär folk åka skidor.

Kom igen, lägg en röst på mig nu!

sahlen1987

Ny medlem
läste reprtaget om bode i åka skidor och måste säga att han låter som en av världens bästa allrounders. skolka från sin första landslagsträning och hängde i parken. tränaren kom dit och då satte han en misty 720 frmför ögonen på honom. med ett par super g skidor

B

BigAir

Guest
Ja men Jon Och Henke är ganska bra på allt, Jon visade ju extreme åkarna att det inte var bara jibbing han kunde på Extreme NM i gränsen typ....

Danny_Ramone

Ny medlem
Haha exakt! Bode Miller vilken kille! ;) jag gillar honom stenskarpt! Synd att han skulle tappa skidan i Störtloppet idag, men rätt imponerande att sen se honom köra hela störtloppsbacken på en skida med en toppfart på nära 90 kmh! ;)

Mountain_Man

Ny medlem
Jag lägger min röst på Noljas! Helt klart är att min inte är en komplett skidåkare om man bara kör skidor...man måste naturligtvis mecka och sälja oxå!

;-) / MM

dirtyK

Ny medlem
alla verkar ha glömt att henke vann extrem nm tre år i rad, alla snackar bara om att jon bevisade nåt genom sin första seger

Perka

Ny medlem
henke och jon är inte det dom där 15åriga underbarnen som är med i nån skidfilm. dom kan säkert bli riktigt duktiga när dom får växa till sig lite.

Nenne

Ny medlem
Anja P. =) vinner både fart och sväng.

nej men jag e nog den mest komplette, tycker jag iaf..jag får ut mycket mer när jag själv åker än när windstedt åker, alltså e jag mer komplett =) eller?

Skantz

Ny medlem
Bode Miller hur många är så allsidig som han...
han kör ju d-spin 720 med super G skidor... det är fett

Flaklavin_David

Ny medlem
Vad har offpist med skidåkning att göra? Alla vet att det bara är slalom och storslalom som räknas som riktigt skidåkning.

Fritzan

Ny medlem
Jesper Rönnbäck fortfarande. Han är ju gud. Kommer ihåg från skidfilmen när han åkte en couloir i La Grave som slutade med ett fett dropp. Hans kommentar var: Man kommer ner dit och det finns bara en utväg. Hoppa! Det pirrar lite skönt i magen.

Nojlas

Ny medlem
Eftersom Mountain_Man lade sin röst på mig så får jag väl lägga min på honom.

Nojlas - Mountain_Man, 1-1

MarcusAvila

Ny medlem
Nää, jag lägger min röst på mig själv. Jag har minst två av allt (utom hjälmen), det tycker jag är ganska komplett ;)

Mountain_Man

Ny medlem
Tack Noljas! Faktum är att jag köpt två par skidor varav jag redan hunnit sälja ett par. Dessutom har jag vallat massor med skidor... Så nog är jag en komplett skidkåkare alltid!

;-) / MM

Prof

Ny medlem
Att marcus_e_and_co har två av allt framgår tydligt av användarnamnet. Huruvida det gör någon/några till en komplett skidåkare är däremot tveksamt ur fler perspektiv än numerisk differens.
Annars tror jag att Nojlas är något på spåren: eftersom Mountain_Man röstade på honom måste Mountain_Man tveklöst vara den mest komplette skidåkaren. Att MM numera fokuserar totalt på kort, styvt och smalt i en värld av twintips och feta lagg är bara grädde på moset.

freeradical

Ny medlem
Hur kan man skriva Lars Veen, även om dom svenska ståltheterna är grymma är det säkert några amerikaner före, så är det alltid.
Jag gillar Magnus Loo, kanske inte bäst på allt men verkar vara så jävla cool kille.

Nojlas

Ny medlem
Mountain_Man: Ungefär hur många har du vallat? Själv har jag nog vallat ett 40-tal utrustningar (förra året). Dessutom så har jag gjort samma sak som du, fast med stavar. Köpt 2 par och sålt ett par. Exakt likadana par dessutom...

2-1?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp