Det TOKDUMPAR i Whistler!

David_Kvart

Medlem
Det har snöat 178 cm sista sju dagarna!

Fick precis ett mail från Whistler Blackcomb Public Relations som gör att jag vill sluta jobba, sno ett jetplan och åka till dit:

Snowfall Accumulation As Of 2pm Saturday January 14, 2006

Overnight past 24 hours past 48 hours past 7 days snowbase
30 cm 57 cm 89 cm 178 cm 255 cm

*Snow fall accumulation is measured at mid mountain – 1650 meters on Whistler Mountain.

Monday January 16 Tuesday January 17
Snowfall expected 10-20 cm Snowfall expected 10-20 cm
Freezing level 1000 m Freezing level 900 m

------

Och nu till det värsta av allt:

Total Weekly Snowfall Accumulation Anticipated by Next Tuesday

131 – 171 cm

NÅGON som är där som kan rapportera lite kanske?

minihopp

Ny medlem
Stämmer hur bra som helst! Vi har de bästa dagarna någonsin nu.. så det är bara att boka en resa hit!!

busmissen

Medlem
ja inte kan man klaga på snproduktionen de senaste veckorna :) Idag var det lite kasst, hade inte kommit ngnting över natten, förhoppningsvis kommer det mer natten till måndagen =D

SimonH

Ny medlem
Jag kan även intyga på att det har varit några helt fantastiska dagar med mycket snö. Nu i helgen har det varit lite sådär med åkningen då de kommer mycket med folk på helgerna och det innebär långa köer i liftarna. Men förhoppninngsviss så ska de kommma mer snö nu i veckan!

Japp. Har precis avslutat min basta skidhelg NAGONSIN, kort osparat hela helgen, nast intill bottenlos sno, och som sagt... MYCKET MER PA VAG!
Ledsen Sverige!
Moaahahahahaha

ryder

Ny medlem
Hey, är det någon av er pudertokar som har tips om boende i Whistler? Sitter typ med fingret på Enter o ska boka flyg dit i slutet av februari... Har två mån ledigt från jobbet så det är väl den tiden det handlar om typ...
//
Anders

KaILe

Ny medlem
varför snackar alla om Whistler ??ni borde fara mot lake tahoe och kirkwood finns överlägset mest snö där?

the_Goose

Ny medlem
är det någon som har sett någon väderleksrapport om hur mycket det ska snöa de närmsta veckorna då? och ni som håller till där borta har ni nåt tips på var man får tag i liftkort så billigt som möjligt?

GePe

Medlem
Det är billigare att köpa liftkort på 7-11 nere i Squamish än att köpa uppe i Whistler. (iaf för ett par år sen när jag var där)

Robert51

Ny medlem
Man kräks när man läser era inlägg. Var där i Mars förra året...... Sämsta vintern på år o da´r. Nu vill jag inte läsa mera om era puderorgier....

AAAAAHHHHHH

Gunnar_G

Ny medlem
Januari var officiellt den snörikaste månaden sen mätningerna började för 25 år sen. 469 cm.
Och jag åker dit om en vecka :)

B

BigAir

Guest
Oj herregud, fan vad avundsjuk man blir.

Kör en sväng från mig "Minihoppet"

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp