detta brev fick skistar o en möjlighet att behålla storkund...sedan 30 år..., gissa deras svar:)?

niclasteng

Ny medlem
Till er på bokning och ekonomiavdelning.
Historik:
Jag har varit i Åre, Sälen, Vemdalen, Trysil och Hemsedal, dvs av era anläggningar. Totalt nära 70 resor. Många med vänner, kollegor o familj. T ex 45 resor till Åre. 10 til sälen osv
. Sedan ett antal resor utöver det till alperna, Dundret, Hemavan, Branäs, Ramund mm. Så jag/vi är aktiva o dessutom ett stort antal liftkort som hör till..skidskolor varje säsong osv. så vi kan nog utgå från att vi gynnar Skistar😊... då är vi överens. 'Men nu hände ngt med en bokning eller 2 som inte stämmer, Kan hända att jag missade ngt o ber om ursäkt för det. Men det vi skall iväg med som är en tradition är till Åre, jag o alla 4 barn med respektive osv. I olika boende osv
Men vi kommer till Åre den 3e och ville då ha boende till söndag , vi bokade då Björnen, därefter skulle vi bo 5-9e i Åregårdarna. Men ngt har hänt-den bokningen syns inte alls.
Så med denna historik/cv ovan och liggande bokningar så ber jag er att ta hänsyn och justera allt så det ryms inom vår budget fr start. Att förlora en ev avgift nu är en katastrof då jag måste hushålla med allt för att klara våra resor.
Så vv titta igenom detta o återkom tack. Och med tanke på allt vi köpt av skistar så utgår jag från en fin lösning😊. Tack.

Vänligen

Niclas Tengwall

farsan56

Aktiv medlem
Dom kommer att boka er alla i ett av Belwohusen, till samma kostnad förstås. Som lök på laxen bjuder dom på veckokorten.😃
Det är ju ändå Skistar vi pratar om här!
Dom som värnar om sina gäster/åkare i alla lägen. Långt före ev. vinstintressen.
Eller var jag ironiskt nu?
Lycka till!

Bohica

Aktiv medlem
Jag skulle ringa och snacka med dom istället. Om nåt blivit fel brukar dom på kundtjänst vara behjälpliga. Jag tror det funkar bättre än det där brevet iaf. Men det beror ju på vad som hänt också.

Tjenare Niclas, skulle som ovan nämnt att testa att ringa istället, de flesta skistaranställda som jag pratat med är oftast väldigt behjälpliga. Sen har jag svårt för ditt argument med att du har varit kund hos skistar sedan långt tillbaka. Du nämner att du har gjort fel i en bokning vilket betyder att en annan person som kanske har varit kund exakt lika länge som du kan ha bokat boendet som ni tittat på. Om du har gjort ett fel i bokningen kan du väl inte tänka att skistar ska ta bort den bokningen för att ersätta med din? Ring och prata med dom istället och se om ni kan komma fram till lösning till problemet istället för att hänga ut dom på ett forum som redan nu har svårt för företaget.

Bara för att du har handlat mycket hos någon betyder det inte att du har förtur på boenden. Jag köper att du har lagt mycket pengar hos skistar och jag är helt säker på att du får den hjälp du vill ha om du bemöter skistars anställda med god ton, men när du börjar ditt brev med att argumentera om att du är en platinakund och i princip begär att du ska få de boenden du kollat på för att du är den du är????... Är vi överens? (smh)

Jag är säker på att skistar kommer se till ditt problemet och lösa det på bästa möjliga sätt, däremot är det sportlovsvecka (3e-9e?)och skistar bokar oftast ut hela byn redan året innan under dessa veckor.

Med det sagt så hoppas jag att detta löser sig. Däremot så tror jag att du redan nu har satt käppar i hjulet för dig själv genom att bemöta skistar med ditt brev, det är roligare att hjälpa en tacksam och välbemötande gäst än en gäst som kräver ersättning.

Ps; har jobbat för kundtjänst dock inte skistar. Kan tänka mig att det är superkul att få ditt passivt aggressiva brev

Senast ändrad:

MKOL

Medlem
Ps; har jobbat för kundtjänst dock inte skistar. Kan tänka mig att det är superkul att få ditt passivt aggressiva brev
Alltså jag har också (lång) erfarenhet från kundtjänst, försäljning etc. och håller med om att ens beteende, språk etc. absolut påverkar ens chanser att få hjälp. Men hur sjutton får du det där till att vara passivt aggressivt?

Kackigt språk absolut men passivt aggresivt?

goofybowl

Medlem
Kände likadant som ovanstående (Shreddinator). Själv jobbat inom servicebranchen i många år. Lät lite "jag är er största kund, ni står och faller med mig, jag utgår från att ni löser mitt problem oavsett vad det innebär".

Förstod inte riktigt, det boende som du trodde dig bokat finns inte längre tillgängligt?
Om det är så, ska dom då kasta ut de som nu bokat det boendet till förmån för dig? Har jag förstått rätt? I så fall hoppas jag att Skistar _INTE_ löser ditt problem :)

Har jag missförstått så ber jag om ursäkt.

MKOL

Medlem
Och dessutom är jag av direkt motsatt åsikt än vad dom flesta verkar vara. Ja, TS verkar ha klantat till det själv med bokningen och nej, det är inte schysst att "kasta ut" någon annan som inte klantat till sin bokning. Men vad menar ni att TS har att anföra för att Skistar ska tycka att denna kunden förtjänar deras bästa hjälp?

H*n är ju inte unik på något sätt och Skistar har ju inget problem att fylla sina boenden så då måste man ju ta till det lilla man har och då är det ju i princip enbart den typen av argument som han använder som finns att använda. Tycker att det är helt rätt att spela på det. Just p.g.a. att det egentligen inte finns några andra argument. TS hade möjligen kunnat vara ännu lite ödmjukare och uttryckt sig lite vuxnare men alla kan inte vara lika genomkloka och härliga som undertecknad 😇

Alltså jag har också (lång) erfarenhet från kundtjänst, försäljning etc. och håller med om att ens beteende, språk etc. absolut påverkar ens chanser att få hjälp. Men hur sjutton får du det där till att vara passivt aggressivt?

Kackigt språk absolut men passivt aggresivt?
Syftar mest på det sista som sas i meddelandet och läste det nog med en ton som många gäster till mig använt i liknande situationer. När en person kräver ett visst bemötande så brukar h*n inte vara glad.

Och dessutom är jag av direkt motsatt åsikt än vad dom flesta verkar vara. Ja, TS verkar ha klantat till det själv med bokningen och nej, det är inte schysst att "kasta ut" någon annan som inte klantat till sin bokning. Men vad menar ni att TS har att anföra för att Skistar ska tycka att denna kunden förtjänar deras bästa hjälp?

H*n är ju inte unik på något sätt och Skistar har ju inget problem att fylla sina boenden så då måste man ju ta till det lilla man har och då är det ju i princip enbart den typen av argument som han använder som finns att använda. Tycker att det är helt rätt att spela på det. Just p.g.a. att det egentligen inte finns några andra argument. TS hade möjligen kunnat vara ännu lite ödmjukare och uttryckt sig lite vuxnare men alla kan inte vara lika genomkloka och härliga som undertecknad 😇
Själv står jag vid den åsikten att du kan be om hjälp hellre än att kräva den. Jag vet inte vad det är för situation som uppstått innan detta brev, förutom brevet såklart. I min värld skulle jag ringa skistar och fråga om det gick att lösa, vem som än står för felet som begåtts. Du kan givetvis använda vilka men du vill för att få en bokning men om det hjälper eller stjälper dig i din strävan att nå dit du försöker nå?
I slutändan tror jag att skistar väljer att bemöta detta på samma sätt som dom bemöter alla sina gäster. Dom gör det dom kan för att alla ska vara nöjda och dom gör vad dom kan för att hålla en bra relation till sina gäster. Vare sig du är en 30 år gammal gäst eller att det är en ny småbarnsfamilj som har valt att tro på en framtid med skistar.

goofybowl

Medlem

Jag personligen hade nog skrivit något som:

"Hej, jag bokade ett boende hos er vecka X men det ser ut som att den bokningen saknas nu. Är detta något som ni kan hjälpa mig med?"

Hade inte ens velat att de löste det genom att någon annan familj får sitt boende avbokat.

Edit: Läste brevet igen nu "en chans för Skistar att behålla en storkund". Det tolkar jag som att om inte Skistar löser hans problem, dvs avbokar en annan familj och ger det boendet till honom så kommer han inte längre besöka Skistars skidorter?

Aja, man kan tolka det på lite olika sätt. Kan ju bara hoppas min erfarenhet av diverse olika kunder med storhetsvansinne gör att jag tolkar brevet fel.

Senast ändrad:

klassy

Aktiv medlem
Vad är det du vill få ut av forumtråden?

Ring och prata med kundservice istället, och var tillmötesgående.
Ditt brev är dåligt formulerat, det innehåller många grammatiska fel, är väldigt rörigt skrivet och helt klart aggressivt.

Ursäktar ärligheten, men...

pd

Aktiv medlem
Med tanke på att Skistar har koll på varenda höjdmeter man åkt med liftarna så känns det som lite overkill att berätta hur mycket storkund en är. Det ser de ändå i samma ögonblick som bokningen öppnas.

Lundberg92

Medlem
Med tanke på att du är så pass van resenärer ställer jag mig frågade hur man inte reagerat på avsaknad bokningsbekräftelse förens veckan innan?

Ps. Du är långt ifrån ensam om att vara en ”storkund” till Skistar, jag med många andra delar din boknings historik. Sitt ner i båten och gå dom rätta väggarna. Inte i ett publikt skidforum!

rabbit

Aktiv medlem
vi kan nog utgå från att vi gynnar Skistar😊... då är vi överens.

Instinktivt backar jag när någon säger såna grejer. Med smiley dessutom.
lägg till att han registrerade sig på forumet bara för att kunna "publicera" sitt hot offentligt på nätet...
*suck

zingo11

Aktiv medlem
TS är bara irriterad och frustrerad, skit i det.
Skriver man som man pratar får man inte lov att uttrycka sig i denna gemenskap?
Va f.n 🤐

Lundberg92

Medlem
TS är bara irriterad och frustrerad, skit i det.
Skriver man som man pratar får man inte lov att uttrycka sig i denna gemenskap?
Va f.n 🤐
Vad har TS att vara irriterad över?

Framgår att TS misstagit sig vid bokning. Det man reagerar på är attityden mot att Skistar ska fixa detta eller förlora en ”stor kund”

zingo11

Aktiv medlem
@Lundberg92
Irritation faktor är hög när det inte blir som man tänkt sig eller?
Åre-maffian spyr galla över Skistar frekvent(vilket är befogat). Då bör det i rimlighetens namn finnas fler.
Skrev "skit i det" är det läs/tolkning problem.

Pillard

Aktiv medlem
Ja herregud! Så som brevet är formulerat så hoppas jag att Skistars svar är "Hej! Ring oss så ska vi reda ut vad som har hänt". Jag måste villigt erkänna att jag inte kan uttyda vad det hela handlar om utifrån den texten. Det mest troliga är väl ändå att Skistar kommer att svara betydligt trevligare än vad som är rimligt.

MnO

Aktiv medlem
Jag håller med övriga. Är man oförmögen att uttrycka sig tydligt i skrift är det bättre att ringa. Ett mail av den där typen ger dig enbart nackdelar. Du har ju någon form av problem med din bokning, men trots en rejäl mängd text går det ju inte att reda ut händelseförloppet. Din historik hos Skistar är som nämnts helt irrelevant [tackar, Pillard], förutom då att du inte kan hävda att du inte vet hur bokningar fungerar osv med mailbekräftelser och liknande. Det är alltså snarare en tydlig nackdel att vara stamkund i det här läget, jämfört med en ny kund som inte har bokat tidigare.

Du utelämnar ju i princip all relevant info och inkluderar en massa saker som inte har med ärendet att göra överhuvudtaget.

1. När och hur utfördes bokningen?
2. Fick du någon skriftlig bekräftelse?
2b. Om inte, varför reagerade du inte som mångårig stamkund?
2c. Om ja, hur svarade Skistar när du visade bokningsbekräftelsen?
3. När och hur betalades bokningen? Kan du styrka en betalning till Skistar med kontoutdrag, fakturareferens eller annan handling?
4. Har Skistar skickat någon information rörande bokningen från bokningstillfället till avresan som har någon betydelse för ärendet?

Det absolut mest troliga är att du själv har gjort fel på något sätt, tex bara lagt boendet i varukorgen, men inte checkat ut. Eller glömt betala i tid så att bokningen har annullerats. Jag skulle bli extremt förvånad om det här skulle landa i att Skistar har gjort fel. Det KAN vara så, men det känns osannolikt med nuvarande info.

Senast ändrad:

Kaskar

Medlem
Jag måste erkänna att jag inte får ihop TS brev.
Har alla bokningar försvunnit eller bara en? Finns det inget bekräftelse-mail eller transkation så har han ju ingen bokning.

Kommer ihåg då jag dagen innan vi skulle till Engelberg gick in och kollade på Google Maps bara för att se hur byn såg ut. "Vad lustigt, det står ett datum under SkiLodge?" Jag klickar på det och Google Maps säger "Vi ser i din mail att du bokat detta hotell dessa datum". Ja, det stämmer ju!
Men. Varför står det 3:e Mars på det andra hotellet jag bokat och inte 3:e Februari...?
Givetvis hade jag lyckats boka fel månad. Det var bara att slänga sig in på hotels.com och boka typ det sista lediga rummet i hela byn. Det var lite dyrare än det jag hade bokat i Mars...

DannyH

Ny medlem
lägg till att han registrerade sig på forumet bara för att kunna "publicera" sitt hot offentligt på nätet...
*suck
Uff. Nu ser jag. Blev kanske inte den respons vederbörande hoppats på.
Möjligt att det är ett försökt att inför sig själv rättfärdiga ett klantigt upplägg. Den impulsen hade jag möjligen också fått. Men lagt tillbaka i arkivet.

farsan56

Aktiv medlem
Kan det vara så att Ts är så tagen av allt medhåll, sympati, förståelse och kärlek som har visats i tråden. Så hen sitter bara och gapar av förvåning och fattar ingenting.
Jag sätter ett par av mina gamla sunkiga skidstrumpor på att första inlägget var det sista vi hörde av Ts i den här tråden.

offtopic

Medlem
Enligt ursprung sker ju inflyttning i Åregårdarna i morgon så det kanske kommer inlägg därifrån då...väntar som andra med spänning...

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp