Diamir Vipec 12 gåhöjd

mistii80

Ny medlem
Någon som vet hur Diamir Vipec 12 är i gåhöjd jämfört med Dynafits topptursbindningar? Jag är inte förtjust i Dynafits bidningar då jag vill kunna höjda dem ett steg till i brant terräng. Har däremot gått med en gammal Diamir bindning som haft tre olika höjder. Den har jag trivts väldigt bra med när det gäller de olika gålägen den har. Problemet med den är att den är tung.

mistii80

Ny medlem
Jag var otydlig, det jag menade är höjden på den högsta nivån. Det skiljer en hel del mellan Dynafit och den Diamirbindning jag testat. Någon som har siffror på detta?

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Det är svårare med siffror på techbindningar eftersom vinkeln kommer vara olika beroende på hur lång pjäxa du har, så att hitta siffror på nätet är svårt. Tyvärr vet jag inte hur diamiren jämför sig med Dynafiten heller...

Fred-o

Ny medlem
Om du redan äger ett par dynafits så rekommenderar jag att du moddar dem istället för att lägga pengar på ett par nya.

mistii80

Ny medlem
Ok, tack iaf Vattendroppe! Jag äger inga Dynafit utan ska köpa både skidor och bindning och vill därför köpa de jag allra helst vill ha.

mistii80

Ny medlem
Ok, tack iaf Vattendroppe! Jag äger inga Dynafit utan ska köpa både skidor och bindning och vill därför köpa de jag allra helst vill ha.

frojdh

Ny medlem
Visst kan det vara bra med höga häl hojare nån gån... men generellt så är det nog bättre att sätta ett spår som är lite flackare. Av ca 30 dagars turande i alperna varje år kanske jag använder läge 3 på Plum bindningarna en eller två gånger!

mistii80

Ny medlem
Det har du säkert rätt i frojdh men jag har en dålig rygg med två opererade diskbråck och upplever att det känns bättre för ryggen att gå med en högre häl:)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp